3 Mart 2010 Çarşamba

NEW YORK'TA BİR KARDELEN!

Birleşmiş Milletler, Türkiye'de okula gitme imkanı olmayan kız çocuklarına bu fırsatı tanıyan ‘Kardelenler’ projesini örnek proje seçti. Projenin örneği 'Kardelen' ise Diyarbakırlı Güleser Çelik oldu.

Birleşmiş Milletler binasında düzenlenen törende, 'Kardelenler' projesinin hayatını nasıl değiştirdiğini 'deniz yıldızları' öyküsüyle anlatan Güleser Çelik, New York'tan Canlı Gaste'ye konuk oldu.

Diyarbakır'ın bir köyünde, okula gidebilmek için nehirleri aşan bir kız çocuğu okyanusları aşıp New York'taki Birleşmiş Milletler binasında konuştu.

‘Kardelenler’ bursuyla okuyan, öğrenimine aynı bursla ODTÜ Uluslararası İlişkiler Bölümü'nde devam eden Çelik'le birlikte, Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Selma Kavaf, Türkiye'nin ABD Büyükelçisi, Turkcell ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği yöneticileri, yazar Elif Şafak da New York’taydı.

Güleser Çelik, oldukça heyecanlı olduğu yayında Canlı Gaste'ye şunları söyledi:

Kardelenler projesi BM'de tanıtıldı. Ben de orada projenin önemine dair bir konuşma yaptım. Burada olduğum için mutluyum. Ayrıca çok şaşırtıcı burada olmak. Buradakiler projenin başarıya ulaştığını düşünüyorlar. Projeyi desteklemek istediler ve önerilerde bulundular.

Ben Kardelenler ile lisede tanıştım. 7 yıldır burs alıyorum. Eğitimime katkısı büyük oldu. Üniversiteye aldığım burslarla devam ediyorum. Uluslararası İlişkiler okuyorum. Bugün BM'de bulunmak bu açıdan benim için güzel bir deneyim oldu. Panel sonunda BM'de staj fırsatı verildi. Benim açımdan sevindirici. Önümü aşan bir şey.

0 yorum:

Yorum Gönder