29 Haziran 2010 Salı

OPERA SOKAĞA İNİYOR

1. Uluslararası İstanbul Opera Festivali, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesi olarak Kültür ve Turizm Bakanlığı, İstanbul Valiliği ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle düzenlenecek.

Festival, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü Başrejisörü Yekta Kara’nın Sanat Yönetmenliğinde Temmuz ayı boyunca Yıldız Sarayı, Topkapı Sarayı, Rumeli Hisarı ve Cemil Topuzlu Açıkhava Tiyatrosu’nda gerçekleştirilecek.

Festivalin repertuvarında yeralan Saraydan Kız Kaçırma, Fatih Sultan Mehmet, Zaide gibi Türk kültürü ve yaşantısını konu alan operalar orijinal tarihi dekorlarda ve İstanbul gecelerinde izleyici ile buluşacak.

4 hafta sürecek festival, 8 farklı opera prodüksiyonu ve toplam 18 gösteri ile sanatseverlere unutulmaz anlar yaşatacak.

Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya ve Samsun Devlet Opera ve Balesi yapımlarının yanı sıra Deutsche Oper Berlin ve Bremen Operası gibi dünyanın en önemli ve prestijli sanat kurumları da festivalde konuk topluluk olarak operanın en güzel örneklerini sahneleyecekler.

Festival programıyla ilgili detaylı bilgi için: istanbuloperafestival.gov.tr

NTVMSNBC

BİR ÜLKE İLE DAHA VİZE KALKIYOR

Endonezya'yla sekiz konuda işbirliği anlaşması imzalandı.

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, vizelerin kaldırılması çalışmaları konusunda Endonezya ile mutabakata vardıklarını açıkladı.

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Endonezya Cumhurbaşkanı Susilo Bambang Yudhoyono'yla düzenlediği ortak basın toplantısında, sekiz konuda yapılan anlaşmaların iki ülke arasındaki ticaret hacminin 10 milyar dolara yükselmesini hedeflendiğini söyledi.

Endonezya'nın dünyanın en büyük Müslüman demokrasisi olduğuna dikkat çeken Gül, Endonezya Devlet Başkanı'nın ziyaretini tarihi bir ziyaret olarak nitelendirdi.

NTVMSNBC

İSTANBUL'DAN SİVAS'A 5 SAAT 49 DAKİKA

''İpek Yolu Hızlı Tren Projesi''nin ilk etabını oluşturan Ankara-Yozgat-Sivas Hızlı Tren Demiryolu Hattı'nda yer alan Yerköy-Sorgun arasındaki 6 viyadüğün yapım çalışmaları ağustos ayında tamamlanacak.

Sivas Valisi Ali Kolat, tamamlandığında 602 kilometre olan Sivas-Ankara arası demir yolu ulaşımını 141 kilometre kısaltarak 461 kilometreye indirecek olan ''İpek Yolu Hızlı Tren Projesi''nin ilk etabını oluşturan Ankara-Yozgat-Sivas arası demir yolu inşaatı altyapı çalışmalarının devam ettiği Yerköy bölgesine giderek, incelemelerde bulundular.

Kolat, demir yolu projesinin tamamlanmasıyla birlikte mevcut seyahat süresinin 12 saatten 2 saat 51 dakikaya, yaklaşık 21 saat olan İstanbul-Sivas arası ulaşımın da 5 saat 49 dakikaya ineceği söyledi.

Yozgat Valisi Necati Şentürk de hızlı trenle birlikte Yozgat-Ankara arası ulaşımının toplam 50 dakikaya düşeceğini, 13 Mart 2009 tarihinde temeli atılan Ankara-Yozgat-Sivas arası demir yolu hattı alt yapı çalışmalarının bin 80 günde tamamlanacağını ifade etti.

Demir yolu Proje Müdürü Mustafa Özcan da, Yerköy ilçesi yakınlarında büyük bölümü tamamlanan viyadüğün bölgedeki en uzun viyadük olduğunu, bu viyadüğün uzunluğunun bin 175 metre olduğunu bildirdi. Yerköy-Sorgun arasında 6 viyadüğün bulunduğunu belirten Özcan, ''Toplam 6 bin 700 metre civarında, 3 tane tünelimiz var, onların uzunluğunda 695 metre biri, 175 metre biri, diğeri ise 4 bin 870 metre uzunluğunda'' diye konuştu.

NTVMSNBC

MEMURA MÜJDELİ HABER!

Memurlara yapılacak giyecek yardımlarının bedeli fiyatlar esas alınarak nakden ödenecek.

Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğe ilişkin Bakanlar Kurulu kararı Resmi Gazete’de yayımlandı. 1 Ocak’tan itibaren geçerli olacak yönetmelik kapsamında, personele verilmesi öngörülen giyecek yardımlarının bedeli fiyatlar esas almak suretiyle nakden ödenecek.

Emniyet Hizmetleri sınıfı ve MİT Müsteşarlığı’nda görev yapan personel için bu hükümler uygulanmayacak.

RADİKAL

HERON'LARIN PABUCU DAMA MI ATILIYOR?

TUSAŞ Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TAI) Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, "MALE" adını verdikleri, "orta irtifa, yüksek uçuş süresi" diye adlandırılan sınıftaki insansız hava aracının tasarımı, detay üretimi ve montajının tamamlandığını söyledi.

Son dönemlerde insansız hava araçlarının kullanım konseptlerinin yaygınlaşması ve yararlılığının artması nedeniyle bunlara olan ilginin oldukça arttığına işaret eden Dörtkaşlı, şöyle konuştu:

"TAI’de birkaç değişik sınıfta insansız hava aracı geliştirilmiş ve uçurulmuş durumda. Tamamen özgün, milli olanaklarla, Türk mühendisliğinin tasarımı, Türk teknisyenin üretimiyle ortaya çıkarılan, ’MALE’ diye adlandırdığımız, orta irtifa, yüksek uçuş süresi diye adlandırabileceğimiz sınıftaki insansız hava aracımızın tasarımı, detay üretimi ve montajı tamamlandı. Önümüzdeki günlerde montajın yapıldığı hangardan uçuş yapılacak alana çıkaracağız. Uçuş testlerine de yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğinde devam edeceğiz."

Dörtkaşlı, bu aracın 1,5-2 ton ağırlığında olduğuna dikkati çekerek, "Havada 24 saat kalma, 30 bin fit irtifaya kadar tırmanabilme özelliklerine sahip. Ama bu noktaya tedricen gelecek. İlk olarak 23 bin fite çıkıp 18 saat havada kalacak. Daha sonra 30 bine çıkıp 24 saat kalacak. 17 metre kanat açıklığı, 9 metre boyu, 1,70 yüksekliği olan 24 saat görev yapacak bir uçaktan bahsediyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Bunu başardığımız zaman dünyada sayılı ülkenin elinde bulunan bir hava aracına sahip olacağız" dedi.

Gelecek yıldan itibaren bu aracı önce Türk Silahlı Kuvvetleri’nin hizmetine sunacaklarını ifade eden Dörtkaşlı, "Daha sonra da dünyada pek çok dost ve müttefik ülkeye bu aracı kullanım amacıyla satabileceğiz. Projemiz bu" diye konuştu.

Dörtkaşlı, tasarımı ve mühendisliği tamamen kendilerine ait bu insansız hava uçağının üretiminin de TAI’de olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

"Türk sanayisinin yoğun katılımı var. Eskişehir’de kurulu TUSAŞ Motor Sanayii AŞ’nin (TEI) motor konusunda görevi olacak. ASELSAN’nın ve daha birçok firmanın desteği olacak. Böylece milli bir insansız hava aracına Türkiye sahip olacak. Bunun ile ilgili resmi açıklamayı temmuz ortasında yapmayı planlıyoruz."

RADİKAL

İZMİR'İN SUYU BİLGİSAYARDAN TAKİP EDİLECEK

Yılın başında donanım ve yazılımlarını ileri IT teknolojileriyle yenileyen İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, şimdi de verileri tek bir kaynakta toplayarak, yine tek kaynaktan erişim sağlayacak.

Böylece kaynağından arıtma tesisi çıkışına kadar şebeke suyunun yolculuğu saniye saniye izlenirken kesintilerin yaşandığı binalar bile İZSU internet sitesinden görülebilecek.

Bünyesinde "Coğrafi Alt Yapı Bilgi Sistemi" kurma hazırlıkları başlatan İZSU, öncelikle yetki alanındaki 5 bin kilometrelik yol ağında su ve kanalizasyon hatları gibi alt yapıyla arıtma tesisi, depo ve pompa gibi üst yapı tesislerini sisteme kaydedecek. 544 bin hektarlık alanda hizmet veren kurumun yetki alanı içindeki diğer alt yapı tesisleri de sisteme dahil edilecek. Bütün veriler tek kaynakta toplanıp tek kaynaktan erişilerek, kurum içi bilgi alışverişi kolaylaşacak. Böylece veri tekrarları ve bilgiye ulaşım problemleri çözülerek, imalat ve işletmede hızlı ve kaliteli hizmet sağlanacak. Su üretiminin kaynağından aboneye kadar gidişi, aboneden atık su olarak çıkışı ve arıtma tesisinden deniz deşarjına kadar takibi yapılacak.

Coğrafi Alt Yapı Bilgi Sistemi sayesinde su kesintilerinden hangi bölgelerin, hattâ hangi binaların etkilendiği, grafik olarak İZSU Genel Müdürlüğü'nün sitesinden görülebilecek. İZSU verileri, Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülen Adres Bilgi Sistemi ve İmar Bilgi Sistemi'ne de aktarılacak. Ayrıca Kent Bilgi Sistemi çalışmaları kapsamında kurulacak Aykome Bilgi Sistemi ile entegre olacak. İZSU Harita ve Yeraltı Tesisleri Şube Müdürlüğü'nce yürütülen ve geçen mayıs ayında başlayan proje çalışmaları, Temmuz 2011'de tamamlanacak.

SAMANYOLU

TURİZM İŞLETMECİSİNE ENERJİ DESTEĞİ SAĞLANACAK

Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanan ve 16 Temmuz 2006 tarihinden geçerli olmak üzere yürürlüğe giren Bakanlar Kurulu Kararına göre, enerji desteği, yatırım veya işletmelerin tükettikleri elektrik enerjisi bedellerinin bir kısmının bütçeden karşılanması şeklinde gerçekleştirilecek.

Destek miktarı, "Bakanlıkça belgelendirilmiş turizm yatırımları veya işletmelerinde, şantiye dönemi dahil tüketilen elektrik enerjisi giderlerinin, tesisin bulunduğu ildeki mesken ve sanayi abonelerine uygulanan tarifelerden en düşüğü ile kendi abone grubuna uygulanan tarife arasındaki fark"tan oluşacak.

Belgeli yatırım veya işletmeler, enerji desteğinden yararlanmak için istenen belgelerle birlikte başvuruda bulunacak. Karar kapsamında yanıltıcı ya da gerçeğe aykırı bilgi ve belge verilmesi durumunda, Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümleri uygulanacak.
DÜNYA ONLINE

SEBZE FİYATLARINDA 'YAZ' İNDİRİMİ

Yaz aylarının gelmesiyle sebze fiyatlarının ucuzladığı şu günlerde, domates fiyatları ise ''taban'' yaptı.

Hemen her üründe ucuzluğun gözlendiği hal ve pazarlarda, domatesin toptan ve perakende fiyatları arasında yüzde 135'lik fark göze çarpıyor. Geçen hafta domatesin kilogram fiyatı 25 kuruştan satılırken, bu hafta 15 kuruşa kadar düşmesine rağmen, tüketici bu düşüşten nasibini alamıyor.

Halen halk pazarlarında 3 kilogramı 1 TL ile kilogramı 50 kuruştan alıcı bulunan domates, tüketiciye indirimli olarak yansımıyor.

Mersin Hal Müdürlüğü yetkilileri, haldeki düşüşlerin pazarlara aynı oranda yansımadığını belirterek, şöyle konuştu:

''Ne yazık ki, hal ile pazar fiyatları arasında çok fark oluyor. Bu nedenle bir kaç ailenin bir araya gelerek, haftalık ihtiyaçlarını toptan olarak halden almaları, tüketiciye yüzde 50'ye yakın avantaj yakalayabilirler.''

Yetkililer, domatesin 15 kuruşa düşmesini ''taban fiyatı'' olarak nitelendirerek, önümüzdeki bir kaç hafta daha fiyatların benzer seviyede kalacağını tahmin ettiklerini vurguladı.

ZAMAN