23 Ocak 2012 Pazartesi

EĞİTİM PROJESİ İSKENDERUN’DA

Hacettepe Üniversitesi Engelliler Uygulama ve Araştırma Merkezi ile İskenderun Palmiye Rotary Kulübü birlikteliği ile Türkiye’de ilk defa “İskenderun ve çevresinde yaşayan işitme engellilere, ailelerine ve öğretmenlere yönelik değerlendirme projesi” altı gün sürecek kapsamlı bir programla İskenderun’da hayat buluyor.

23 -28 Ocak 2012 tarihleri arasında, H.Ü. Engelliler Rehabilitasyon ve Eğitim Merkezi Madenli/İskenderun ’da Üç aşamalı olarak uygulanacak Proje , 0-25 Yaş grubunu işitme engelli bireyler, ailesi ve öğretmenlerine yönelik gerçekleştirilecek.
Proje, İşitme engelli bebek (. 0-3 yaş), Çocuk ( 4-6 yaş), Adolasan (7-12 yaş, 13-20 yaş) ve yetişkin, (21-25 ) yaş gruplarına yönelik değerlendirme ve yönlendirme, aile ve öğretmenlere yönelik eğitim ve danışmanlık Hizmeti olarak programlandı.
Projesinin 1. Aşamasında; İşitme kayıplı bireyin işitme kaybı nedeni ve derecesi belirlenecek. Teşhisler Hacettepe Üniversitesi’nde kullanılan cihazlarla gerçekleştirilecek.
2. Aşama da; Birici aşamaya değerlendirme sonuçları doğrultusunda, uygulanan cihazın kontrolü, işitme kaybına uygun tedavi yönlendirmesi yapılacak.
3. Aşamasında ise; İşitme kayıplı bireyin, genel gelişim ve dil testleri ile Eğitsel değerlendirmeleri yapılarak topluma en etkin biçimde katılımları için yönlendirilmelerin sağlanacak..
Proje Eğitim Programı; Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkez Müdürü Prof. Dr. Erol Belgin ve Eğitim Grubu tarafından gerçekleştirilecek.
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkez yönetim kurulu üyeleri Dekan ve Dekan yardımcılarından oluşan aralarında sosyolog ve psikologlarında bulunduğu dokuz kişilik bir grup, çocukların varsa yeteneklerini ortaya çıkartmak, eğitmek ve toplum içinde hayatlarının devamını daha kaliteli bir şekilde sürdürmelerine katkı da bulunmak amacı ile proje boyunca yöremizde olup desteklerini sürdürecekler.


0 yorum:

Yorum Gönder