Disney ile işbirliği yaparak Mickey’nin Masal Dünyası, Disney on Ice, Mickey’nin Müzik Festivali ve bu sömestrde de Mickey’nin Çılgın Yolculuğu şovlarını Türkiye’ye getiren İstanbul Çocuk Tiyatrosu, Disney şovlarını ‘yerelleştirerek’ İstanbul’un dışında 8 ile daha yayacak. Yatırımın ikinci ayağında ise, Türkiye üzerinden çevre ülkelere yayılmak bulunuyor. İstanbul Çocuk Tiyatrosu İcra Kurulu Başkanı Kemal Gürkaynak, “Bu proje ile yılda 200-220 bin çocuğa ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.
Disney Live gösterilerini üreten Feld Entertainment ile işbirliği yaparak “Disney Turing” adındaki projeye imza attıklarını söyleyen Kemal Gürkaynak, şu bilgileri verdi: “Aile eğlencesi alanında çocukların en mutlu olduğu zaman geçen yıldı. Sömestr döneminde 6-7 şov gösterimdeydi. Ancak Türkiye’de bu sektör yalnızca sömestrde hareketleniyor. Biz bunu değiştirmek için Disney ile çok önemli bir projeye imza attık. Önümüzdeki dönemde Disney’in bu coğrafyada daha yoğun olması gerektiğine inandık. Önümüzdeki dönemde 12 ay boyunca Disney prodüksiyonunu Türkiye’de tur yapıyor olacağız. Gitmediğimiz, gidemediğimiz şehirlere adım atacağız. Şubat ayında açılacak Trump Towers Alışveriş Merkezi içindeki Disney Tiyatro’dan başlayarak, nüfusu 1 milyonu aşan şehirlerde yıl boyunca oynayacağız. İstanbul’un yanında 7 ya da 8 şehri ziyaret edeceğiz. Şu anda hangi şehirden başlayacağımıza karar vermedik. Bunun üzerinde çalışıyoruz.”
Türkiye’de hazırlanacak “Disney Turing” ile “Disney Live” gösterilerinin birbirinden farklı ürünler olacağını vurgulayan Gürkaynak, şunları söyledi: “Disney Live gösterileri şu anda olduğu gibi dönem dönem Türkiye’ye gelmeye devam edecek. Disney Turing projesinde, prodüksiyon Türkiye’de yapılacak ve bunu yerelleştireceğiz. Örneğin dünya çapındaki şovlarda Rihanna, Beyonce şarkıları çalınıyorsa, bizim yaptığımızda Türk sanatçıların şarkıları da olabilecek. Disney, dünyada ilk kez böyle bir organizasyona izin veriyor. Gösterilerdeki istihdam da Türk olacak. Şu anda seçmelerini yapıyoruz. 35 ile 50 kişi arasında bir ekip hazırlıyoruz.”
Disney’i ulaşılabilir hale getirmek için bu yatırımı yaptıklarını belirten Gürkaynak, “Bu yatırımımız aile eğlencesi sektörünü de büyütecek. Bilet fiyatlarını da daha düşük tutacağız. Bu da katılımı pozitif olarak etkileyecek. Yıllık kapasitenin yüzde 60 doluluğa ulaşacağını düşünüyoruz. Hedefimiz de yılda 200 - 220 bin çocuğa ulaşmak” dedi. Türkiye’de hazırlanan turun çevre ülkelere de yayılacağını dile getiren Gürkaynak, “Diğer coğrafyaların da çok önemli olduğunu düşünüyorum. Disney, ilk başta bu işi Türkiye’de başardıktan sonra çevre ülkelere götürmemiz konusunda bizi uyardı. Sindirmenin çok önemli olduğunu düşünüyorlar. Bu planımızın 2013 yılında gündeme gelmesini bekliyoruz. Ülke seçimini henüz yapmadık ancak Türki Cumhuriyetlere gideceğiz” diye konuştu.
DISNEY Live gösterileri için yurtdışındaki fiyatlar ile Türkiye’deki fiyatları aynı tutamadıklarını dile getiren Kemal Gürkaynak, şöyle konuştu: “Türkiye’de yurtdışındakine göre bilet fiyatlarını yüzde 30-35 daha düşük tutuyoruz. Yaptığımız harcamayı düşündüğümüzde, dünyanın şu andaki kaygan zemininde kurun değişmesinden dolayı riskimiz biraz daha artıyor. Hesaplanabilir risk alıyoruz. Fiyatları 3-4 ay önceden belirliyoruz ancak Türk tüketicisi geç satın alma kararı veriyor. Yüzde 65 doluluğa ulaşabileceğimizi düşünüyoruz.”
0 yorum:
Yorum Gönder