16 Ağustos 2011 Salı

AID’DEN KENYA’YA TIBBİ YARDIM

Uluslararası Doktorlar Birliği (AID) birinci derece yardıma muhtaç bölgelere tıbbi yardım götürmek üzere Kenya’ya gitti.


İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali’nde yolculuk öncesinde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan AID Başkanı Mevlit Yurtsever, 8 kişilik doktor grubu ile Kenya’ya gittiklerini belirterek, “Kenya’nın Somali sınırına, mültecilere sağlık ve yardım ulaştırmak üzere gidiyoruz. Şu an orada iki doktor ve bir hemşire arkadaşımız var. Biz geldikten sonra onlar bölgeden ayrılacaklar. Bizim için orada ön hazırlık yapıyorlar. Biz yaklaşık 15 günlük bir sürede bölgede kalacağız. Yapabildiklerimiz hizmetleri yapıp geri döneceğiz" dedi.

DHA’nın haberine göre, ihtiyaç bölgesinde mobil klinik oluşturacaklarını ifade eden Yurtsever, “Araçlarla mültecilerin bulunduğu yerlere poliklinik hizmeti yapacağız. Herhangi bir maddi yardım götürmüyoruz. Sadece tıbbi yardımda bulunmak üzere gidiyoruz. Maddi yardım konusunda İHH ekipleri bölgede zaten. Onlar sıcak yemek ve gıda yardımı yapıyorlar. Biz Kenya’nın Somali sınırındaki Dadaap bölgesine gidiyoruz. Burada Birleşmiş Milletlere (BM) ait bir kamp ve yeni gelen mültecilerin kaldığı gayri resmi kamplar var. BM’nin kamplarında mülteciler zaten yeteri kadar sağlık hizmeti alıyorlar, biz BM’den sağlık yardımı almayan mültecilere ulaşacağız" diye konuştu.

0 yorum:

Yorum Gönder