21 Temmuz 2010 Çarşamba

BAŞARDI; DİĞER KADINLARI DA CESARETLENDİRDİ

Bayburt'un ilk kadın lokanta işletmecisi, bazı meslektaşlarından ''elimin hamuruyla erkek işine karışma'' yönünde tepki almasına rağmen yılmadı, girişimciliğiyle Bayburtlu kadınlara örnek oldu.

Gençosman Mahallesi'nde bu yıl ocak ayında açtığı yaklaşık 50 kişiye aynı anda yemek verilebilen, 70 metrekarelik lokantada, ilk başlardaki kadın olduğu için yoğun eleştiriler alan, ancak yılmayıp ev yemekleriyle  müşterilerine hizmet veren 4 çocuk annesi Leyla Koçyiğit, öncelikli amacının para kazanmak olmadığını, ''erkeklerin egemen olduğu'' toplumda kadınların da bazı işlerde başarılı olabileceğini göstermek için böyle bir işe giriştiğini anlattı.       

Bayburt'ta kuaförler dışında kadınların işlettiği başka bir işletme olmadığını, ilk olacağından dolayı işe başlamadan önce bazı tereddütler yaşadığını ifade eden Koçyiğit, ''Bayburt'ta bildiğimiz kadarıyla bugüne kadar lokanta işleten ilk kadın olacaktım. Bayburt halkının bana yaklaşımı, müşteri potansiyelim, başarıp başaramayacağım konusunda tereddütler yaşadım, ancak kararlıydım, başaracağıma inandığım için bu yıl ocak ayında lokantamı açtım'' dedi. 

''Olumlu tepkilerin çoğu benim gibi kendi işini kurmak, ekonomik bağımsızlığını kazanmak isteyen kadınlardan geldi. Eleştirilerin çoğunluğunu ise erkek esnaflardan, hatta meslektaş diyebileceğim lokantacılardan aldım. Bazıları, 'elinin hamuruyla erkek işine karışmasın, yemek yapmayı çok seviyorsa gitsin evinde eşine, çocuklarına yemek yapsın' şeklinde haberler göndererek, tepki gösterdiler. Az da olsa benzer tepkileri kadınlardan da aldım, ancak yılmadım ve başardım.''       

Yemek yapmayı çok sevdiğini, bu alanda yetenekli olduğunu düşündüğünü, bu nedenle de lokanta işletmeciliğini tercih ettiğini dile getiren Koçyiğit, aşçılığı kendisinin yaptığını, üniversite muzunu kızı Gülşah ile oğlu Ertuğrul'un da garsonluk yaparak kendisine yardım ettiğini söyledi.
       
Lokantasında daha çok yöresel yemekler yaptığını anlatan Koçyiğit, ''Müşterilerimin çoğunluğunu Bayburt dışından gelen memurlar ve öğrenciler oluşturuyor. Müşterilerimize ev yemeklerinin yanı sıra özel istek üzerine yöresel yemeklerimizle de hizmet sunuyoruz. Zamanla epeyce müşterimiz oldu, iyi de para kazanıyoruz. Yemeklerimizi beğendiklerini görmek bizleri mutlu ediyor, işimize daha sıkı sarılıyoruz'' diye konuştu.

NTVMSNBC

0 yorum:

Yorum Gönder