21 Temmuz 2010 Çarşamba

ABA ALTINDAN CEVHER ÇIKTI!

Ortaokulu ve liseyi babasından gizli gizli bitiren çoban Halil Eroğlu, LYS'de TM puan türünde Türkiye 211'incisi oldu. Manisa'nın Selendi ilçesine bağlı Çampınar köyünden Eroğlu, yüz binlerce adayı geride bıraktığı sınava da yine köyünde çobanlık yaparken gizli gizli hazırlandı.

23 yaşındaki Halil Eroğlu, Cennet ve Ali Hikmet Eroğlu çiftinin dört çocuğundan biri. Halil 1998 yılında ilkokuldan mezun oldu. Ailesinin maddi imkânsızlıkları nedeniyle okula devam edemedi ve köyde çobanlık yapmaya başladı. Ama okulu bıraksa da içindeki okuma isteği hiç sönmedi. Okula giden arkadaşlarını gördükçe içine acı çöküyordu:

“Aileme ekonomik olarak yardımcı olabilmek için her sabah altı inek, 20 koyunu sabah ezanıyla ahırdan çıkarıp güttüm. Arkadaşlarımın okumasını gördükçe ‘Ben neden okuyamıyorum’ diye her gün kendi kendimi yedim bitirdim, ama bunu kimseye belli etmedim. 2003 yılında bir gün koyunları otlatırken düşündüğüm şeyi, babamdan izinsiz, ‘Kula’ya pazara gideceğim’ diye Manisa’ya giderek hayata geçirdim. Manisa’da orta okulu dışarıdan bitirmek için açık öğretime kayıt oldum ve gizli gizli çalışarak orta okulu bitirdim. Sonra lise eğitimi dönemindeyken askere gittim. Liseyi de burada girdiğim son sınavlarla bitirdim.”

Halil, Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) Türkçe Matematik (TM) puan türünde, Ağırlıklı Orta Öğretim Başarı Puanı (AOÖBP) ile 542 puan elde ederek Türkiye 211’incisi oldu. Halil şimdi Boğaziçi Üniversitesi’nde iktisat eğitimi almayı ve sonrasında da üst düzey yönetici olarak özel sektörde çalışmayı istiyor.

RADİKAL

0 yorum:

Yorum Gönder