10 Ekim 2014 Cuma

BU SEBZE HER DERDE ÇARE



Yurt dışında isminin cehennem topuzu olarak geçtiğini belirten alabaş üreticisi Hüseyin Kumru, Cehennem Topuzu'nun Türkiye'de Alabaş olarak bilindiğini belirterek Alabaş'ın 15 tür yemeğinin yapıldığını dedi. Alabaş'ın bilhassa akciğer ve kalın bağırsak kanserlerine önleyici sıfatı olduğunu söyleyen müstahsil Hüseyin Kumru zayıflamak isteyenlerin de Alabaş'ı tercih ettiğini ancak birçok vatandaşın Alabaş sebzesini bilmediğini dedi.Yıllar evvel Bozdağ'da ilk brokoli sebzesini yetiştirenin kendisi olduğunu kaydeden Hüseyin Kumru yaklaşık 7 yıldır Alabaş ürettiğini belirtti.

Evli ve 1 çocuk babası Üretici Hüseyin Kumru şunları dedi:
'Bozdağ yaylamız Küçükmenderes ovası gibi toprağı varlıklı, havası farklı, suyu ve güneşi ile tam bir yayla ziraat merkezi halinde bizlere fazla mahsul veren bir yer. Ben 55 yaşındayım. 35 senedir Bozdağ'da çiftçilik yapıyorum. Bozdağ'da ilk brokoli sebzesini de ben yetiştirmiştim. Farklı ürünler alternatif ürünler yetiştirmeyi seviyorum. Bozdağ'da yaklaşık 70 dönüm tarlada ekim yapıyorum. Uzun seneler hepimizin bildiği patates ve başka ürünleri yetiştirdim. Son zamanlarda brokoli sebzesini yetiştirdim. Brokoliden sonra Alabaş sebzesini de Bozdağ'da yetiştirmeye başladım.'
'Alabaş vatan dışında cehennem topuzu olarak biliniyor. Lahanagiller ailesinden olan Alabaş'ın kereviz gibi sebzesi lahana ya da karnabahar gibi sapları ve yaprakları mevcut. Alabaş'ın kereviz yemeği gibi sulu yemeği yapılabiliniyor un ile karıştırılıp çorbası yapılabiliniyor. Aynı zamanda meyve gibi çiğ tüketilebiliniyor ya da rendesi yapılarak yemeklerin yanında salata şeklinde yenilebiliniyor.'
 'Bunların yanında farklı yemekleri de yapılıyor toplamda 15 tür aş halinde tüketilen bir sebzemiz. Ben Bozdağ'da Alabaş'ı nihayet 7 yıldır üretiyorum. İstanbul, Başkent Ankara, Bursa, Eskişehir, İzmir, Yalova gibi birçok vilayet merkezinden birebir müşterilerim mevcut. Alabaş'ı bilen biliyor ve çokta iyi tüketiyor.'
'Yılın 12 ayı Alabaş Bozdağ'da yetişiyor bu yüzden müşterilerim senen her zamanı Alabaş siparişi veriyor. Perakende ve toptan satışlar yapıyorum. Ödemiş pazarında da tezgâhta satıyorum. Alabaş'ı birçok Ödemişli de bilmeyebilir. Birçok adam için yeni bir sebze olabilir ancak faydaları saymakla bitmiyor.'
'Alabaş evvel akciğer ve kalın bağırsak kanserlerini önleyici faydası mevcut. Şekeri kolesterolü düşürür, kansızlığa iyi gelir. Böbrek ve safra kesesi taşlarını düşürür. Kalp hastalıklarına iyi gelir yüksek tansiyonu düşürme sıfatı mevcut. Sinirsel hastalıkları ve nüzul geçirme riskini azaltma sıfatı mevcut.'

0 yorum:

Yorum Gönder