İlaç endüstrisinin dev şirketlerinden Fransa merkezli Sanofi
ile ABD'li MannKind firması arasında imzalanan bir anlaşma, dünyadaki
milyonlarca şeker hastasının dikkatlerini üzerine çekti. İki şirket, solunum
yoluyla alınan bir insülin ilacını piyasaya sürmek için tüm hazırlıkları
tamamladı. Uzmanlar her gün birkaç kez insülin iğnesi olmak zorunda kalan
şeker, Afrezza adlı ilaç sayesinde rahat bir nefes alabileceğini söylüyor.
Tip 1 ve Tip 2 Diyabet hastalarının kullanımına sunulacak
Afrezza astım ilaçları gibi küçük ve taşınması kolay. Üstelik bu yeni ilaç,
insülin iğnelerinden daha çabuk kana karışıyor. İnsülin iğnelerinin etkisini
göstermesi yarım saat ila bir saat arasında bir süre alırken, Afrezza 15-20
dakikada kana karışıyor. Doktorlar ilacın yemekten hemen önce ya da yemeğe
başlar başlamaz tüketilmesinde bir sorun olmadığını bildiriyor. Kana hızla
karışan Afrezza'nın vücuttan atılması da insülin iğnelerinden daha hızlı.
Enjeksiyon yoluyla alınan insülin vücutta ortalama 4 saat kalırken, solunum yoluyla
alınan bu ilaç 2 ila 3 saat içinde vücuttan çıkıyor. MannKind firmasının
yürüttüğü araştırmalarda da görev alan ABD'li şeker hastalıkları uzmanı Dr.
Bruce Bode, "WebMd" adlı internet sitesine yaptığı açıklamada Afrezza
kullanan hastaların, enjeksiyon yoluyla insülin alanlara göre daha az kilo
aldığını gözlemlediklerini söyledi. Sanofi'nin diyabet ilaçları bölümünden
sorumlu genel müdür yardımcısı Pierre Chacel de "Her gün birkaç kez
insülin iğnesi olmak zorunda kalan hastalara alternatif bir yöntem sunmanın
heyecanı içinde olduklarını" açıkladı.
Sanofi'nin, MannKind'a 775 milyon doları bulan bir ödeme
yapacağı, Fransız şirketinin ilacın geliştirilmesinden, pazarlanmasından ve
kanuni düzenlemelerden sorumlu olacağı açıklandı. Anlaşmanın diğer ortağı
MannKind ise ABD'nin Connecticut eyaletindeki fabrikada Afrezza'nın üretimini
üstlenecek. İlacın 2015'in ilk aylarında ABD'de raflarda yerini alması
bekleniyor. Satış gelirleri ise Sanofi ile MannKind arasında yüzde 65'e yüzde
35 oranında paylaşılacak. Anlaşma metninde yer alan "Satış gelirlerinin ve
talebin beklenenin üzerinde çıkması durumunda yatırımın daha da
artırılabileceği" maddesi de dikkatleri çekti. Sanofi ve MannKind'in,
Afrezza'yla dünyanın birçok ülkesindeki diyabet hastalarına ulaşmayı
hedefledikleri bildiriliyor.
0 yorum:
Yorum Gönder