Trakya Üniversitesi’nde farklı bölümlerde okuyan 20 öğrenci,
TÜBİTAK'ın düzenlediği alternatif enerjili araçlar yarışına katılmak için 8
ayda 110 bin liraya mal olan adını ‘pehlivan’ koydukları elektrikli aracı
tamamladı.
Testleri yapılan 'pehlivan'ın 75 kilometre hıza ulaştığını
ifade eden Pehlivan Solar Team Takım Kaptanı ve aracın sürücüsü Ali Deroğlu,
“Gövde tasarım, şase tasarımı, elektrik aksamı tamamen bize aittir. Bundan
gurur duyuyoruz ve ilk kez çıkacağımız yarışmadan derece bekliyoruz” dedi.
Trakya Üniversitesi'nin bünyesinde bulunan Tasarım Proje
Topluluğu, TÜBİTAK'ın düzenlediği alternatif enerjili araçlar yarışına katılmak
için 8 ay önce 20 kişilik ‘Pehlivan Solar Team’ adında bir takım kurarak
çalışmalara başladı. Kendilerine üniversitenin Ayşekadın Yerleşmesi’nde atölye
kuran farklı bölümlerin öğrencileri 4 akademik danışmanla birlikte proje
üretti. Güneş enerjisi ve elektrikle çalışan bir araç yapmayı planlayan
öğrenciler kısa sürede büyük aşama kaydedince üniversite yönetimi de projeye
destek verdi. Son 3 aydır aracın üretim aşamasını sürdürdüklerini ifade eden
Pehlivan Solar Team Takım Kaptanı ve aracın sürücüsü Ali Deroğlu, İzmit Körfez
pistinde TÜBİTAK tarafından düzenlenen teknoloji ve mühendislik uygulamalarının
yarıştığı Formula-G organizasyonunda yarışacaklarını söyledi.
20 kişilik ekip içerisinde 16 mühendislik fakültesi öğrencisi
olduğunu anlatan Deroğlu, şunları söyledi:
“Aracımızın motor, panel ve batarya hariç tamamı kendi
üretimimizdir. Motorumuz, panelimiz ve bataryamız Türkiye'de ciddi rekabet
yaratacak kalitededir. Aracımıza güveniyoruz. Aracımızın ismi 'pehlivan',
Edirne'ye yakışır ve Edirne'yi simgeleyen bir araç olacaktır. Rakiplerimize bu
korkuyu, bu çekingenliği hissettirmeye başladık, çünkü iddialı bir araç
hazırladık. Aracımızın gövdesi karbon fiber kompozit gövdedir. Motorumuz
Japonların en önemli en büyük markalarından biridir. Aracımızın hızı normalde
110 kilometre hıza çıkarken, yüklü olarak ve bizim hesapladığımız, pist
koşullarında 75 kilometredir. Pistin durumları gözetilerek, süspansiyonları ve
yürüyen aksanı ona göre tasarlanmıştır. Gövde tasarım, şase tasarımı komple
bize aittir. Şase 6 bin 63 dediğimiz özel bir malzemedir. Elektronik aksamı
tamamen kendimize aittir. Bundan gurur duyuyoruz. Bir elektrikli araç göz
önünde bulundurulursa elektriğinin tamamen bize ait olması, kartların üzerinde
üniversitemizin logosunun olması, gurur duyduğumuz ayrı bir noktadır”
Tamamlanan aracın güneş enerjisiyle çalışan batarya destekli
elektrik bir araç olduğunu anlatan Ali Deroğlu, “Batarya kapasitemiz TÜBİTAK'ın
belirlediği kurallar gereğince 1 kilovat saatlik bir batarya kapasitemiz var.
Biz bu batarya kapasitesiyle ve yarış koşullarını göz önünde bulundurarak, 46
dakika aracımızı batarya destekli yürüteceğiz. Bataryamız yarış esnasında bir
yandan eksilirken, diğer yandan güneş enerjisiyle bataryamız dolacak.
TÜBİTAK'ın düzenlediği Formula-G yarışına katılıyoruz. İzmir Körfez pistte
11-17 Ağustos arasında yarış haftası vardır. 16 Ağustosta da final etabı
koşulacak ve 29 araçla yarışacakö şeklinde konuştu.
Makine Mühendisliği, bilgisayar mühendisliği ile elektrik ve
elektronik mühendisliği öğrencilerinden oluşan proje ekibinin tasarladığı
aracın basit çalışma mantığını anlatan Deroğlu, “Üç tekerlekli, arka
tekerleğinde ‘direct drive’ denilen doğrudan hareket sağlayan tekerleğe gömülü
elektrikli bir motor var. Bu motora batarya grubuyla enerji veriyoruz. Batarya
grubu bir taraftan eksilirken, güneş enerjisiyle bataryamızı dolduruyoruz”
dedi.
Üniversite öğrencilerinin ürettiği güneş ve elektrik
enerjili Pehlivan aracı, 16 Ağustos 2014 tarihinde İzmit Körfez Pistinde
TÜBİTAK tarafından düzenlenen teknoloji ve Mühendislik uygulamalarının
yarıştığı Formula-G organizasyonunda yarışacak. Yarışmada dereceye girmeyi
hedefleyen öğrenciler, yarışlara 26 üniversiteden 29 aracın da katılacağını
söyledi.
0 yorum:
Yorum Gönder