27 Şubat 2014 Perşembe

TARAFSIZ AMA KATILIMCI OLDUK



Türkiye ’nin ilk özel vakfı olarak 45 yıl önce kurulan Vehbi Koç Vakfı tarafından, insanların yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunan kişi ve kurumları teşvik etmek amacıyla her yıl sırasıyla kültür, eğitim ve sağlık alanlarında verilen ‘Vehbi Koç Ödülü’ne, bu yıl kültür alanında Prof. Dr. Zeynep Çelik layık görüldü. Osmanlı kent ve kültür mimarisini, Osmanlı’da şehir tarihini inceleyen ilk kadın tarihçiler arasında yer alan ve halen New Jersey Institute of Technology’nin Mimarlık ve Tasarım Fakültesi’nde öğretim görevlisi olan Zeynep Çelik, ödülünü Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç’un elinden aldı.

Mustafa Koç önceki düzenlenen ödül töreninde tarafsızlık içinde Türkiye’nin meseleleriyle her zaman ilgili ve her zaman katılımcı olduklarını vurgulayarak, gelecekte de böyle olmaya aynen devam edeceklerini kaydetti. Konuşmasını hazırlarken hep birlikte içinden geçilen çalkantılı dönemin de etkisiyle Vehbi Koç’u daha çok andıklarını da dile getiren Koç, “’Vehbi Bey hayatta olsa bize ne salık verirdi?’ diye düşündük. Bugün yaşasa ‘İşinize sıkı sıkıya sarılın. Doğru bildiğinizden vazgeçmeyin. Sıkıntılar gelir, geçer; aslolan kuvvetli bir müessese ve bu müesseseyi bir arada tutan değerlerdir’ derdi diye düşünüyorum” diye konuştu.
Bu yılki 13. Vehbi Koç Ödülü’ne kültür ve tarih alanına rehberlik eden başarılı çalışmaları ile Prof. Dr. Zeynep Çelik’i layık gördü. Prof. Zeynep Çelik’e ödülü Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç tarafından takdim edildi. Çelik, çalışmalarıyla Osmanlı tarihçiliğinde çığır açtığını söyledi.

0 yorum:

Yorum Gönder