17 Eylül 2013 Salı

BU PARKTA ENGEL YOK



Beşiktaş Belediyesi tarafından yapılan ve Türkiye Engelliler Spor Yardım ve Eğitim Vakfı Kurucu Başkanı Yavuz Kocaömer’in adının verildiği engelli parkı, törenle açıldı. Açılış törenine Kocaömer’in yanı sıra Beşiktaş Belediye Başkanı İsmail Ünal, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, Yapımcı ve sunucu Acun Ilıcalı ile Beşiktaş ve Galatasaray spor kulüplerinden engelli sporcular katıldı.

Törende konuşan Acun Ilıcalı, “Yavuz ağabeyin evinde yaşadığı engelli sorunu nedeniyle kendisini bu yola verdiğini ben de yıllar önce fark ettim. Bir insana verilecek belki de en güzel ödüllerden biri içinde bulunduğumuz yer” dedi. Parka ismi verilen Yavuz Kocaömer ise bazı kesimlerin kendisi için ‘huysuz, geçimsiz, saldırgan ve kavgacı’ dediklerini anlatarak, “Doğrudur. Bu ülkede engelli insanlara ikinci sınıf insan muamelesi yapan, engelli insanları hor gören, onların yasal haklarının kullanılmasında setler koyan, insanlar arasındaki farklılığı normal kabul etmeyen her insanla makamı, unvanı ne olursa olsun kavga ettim ve etmeye devam edeceğim” dedi ve ekledi: “Aramızda bulunan Beşiktaş ve Galatasaray tekerlekli sandalye basketbol takımlarının milli sporcuları, Avrupa ve dünya şampiyonu oldular. Dolayısıyla Türkiye bu ayrımdan artık vazgeçmeli.”
Beşiktaş Belediye Başkanı İsmail Ünal da engelleri kaldırmak için çalıştıklarını söyledi. Engellilere özel hazırlanan park, basketbol sahası, açık hava fitness alanı, kütüphane ve tuvaletleriyle hizmet verecek.

0 yorum:

Yorum Gönder