5 Nisan 2011 Salı

KÖYLERDE EĞİTİM DÖNÜŞÜMÜ

Van'ın Özalp ilçesinde ana sınıfı bulunmayan birçok köy okulunda, taziye evleri ve trafo merkezi gibi binalar okul öncesi sınıflara dönüştürülerek eğitime kazandırıldı.

Özalp Kaymakamı Şener Çağlar, yaklaşık 7 ay önce atandığı ilçede ilk olarak eğitim konusundaki sorunları ele aldıklarını söyledi. Köylerde düzenlediği toplantılarda, okul öncesi eğitime ihtiyaç duyulduğunu ifade eden Çağlar, bu kapsamda çeşitli çalışmalar yaptıklarını anlattı.

Fiziki yetersizlik nedeniyle okullarda ana sınıfı oluşturulamadığını ve bundan dolayı da yer arayışına başladıklarını belirten Çağlar, hemen hemen her köyde taziye evi bulunduğunu, kadınlar için oluşturulan bölümün ise fazla kullanılmadığını tespit ettiklerini bildirdi.

Bunun üzerine kadınlar için yapılan kısımların ana sınıfına dönüştürülmesi teklifini muhtarlar aracılığı ile köylülere ilettiğini anlatan Çağlar, şöyle konuştu:

''Aşağı Koçkıran Köyünde ana sınıfımızı bu sezon başında açtık. Burası bir taziye eviydi. Üst katı erkek, alt katı bayan taziye evi olarak planlanmış. Biz köylülerimizle görüşerek burayı ana sınıfına çevirdik. Şu anda 27 tane öğrencimiz ana sınıfında eğitim görüyor. Ana sınıfı eğitimine çok önem veriyoruz. Ben başta muhtarlarımız olmak üzere destek veren tüm köylülerimize teşekkür ediyorum. Bu dayanışmamızın, birlik ve beraberliğimizin artarak devam edeceğini düşünüyorum.''

Ana sınıfı bulunmayan Eğribelen köyünde de yer aradıklarını, kiralık ev ya da taziye evi bulunmadığı için sıkıntı yaşadıklarını bildiren Şener, ''Yer bulamayınca trafo merkezini ana sınıfına dönüştürmeye karar verdik. TEDAŞ yetkilileri ile görüşerek köye yeni bir trafo merkezi yapılmasını sağladık. Eski trafo merkezini de köylülerin desteği ile onararak minik çocuklarımızın hizmetine sunduk'' diye konuştu.

İlçe Milli Eğitim Müdürü Faruk Gürkan da ilçe genelinde şu an 78 okul öncesi eğitim kurumunun bulunduğunu, ilçe kaymakamının desteği ve katkısı sayesinde okul öncesi eğitim oranının yüzde 90'a ulaştığını belirterek, şu anda ana sınıflarında toplam 2 bin 510 öğrencinin eğitim gördüğünü bildirdi.

NTVMSNBC

0 yorum:

Yorum Gönder