22 Ocak 2011 Cumartesi

LİSELİLERDEN DÜŞÜK KOLESTEROLLÜ YUMURTA

2009-2010 Eğitim ve Öğretim Yılında faaliyete geçen Manisa Fen Lisesi’nden 6 öğrenci, Celal Bayar Üniversitesi (CBÜ) Gıda Mühendisliği öğretim görevlisi Doç. Dr. Özlem Tokuşoğlu’nun önderliğinde  önemli bir projeye imza attı. Önce okulun bahçesinde 120 tavuk kapasiteli çadır kümes kuruldu. Öğrenciler, tavuklara 3 ay boyunca kırmızı havuç posasından oluşan doğal katkı formülasyonlu yem verdi. Tavuklardan her gün alınan 110 yumurta CBÜ’de analiz edildi. Analizlerde yumurta sarılarının daha koyu renk aldığı, kansere karşı etkili minerallerin yoğunlaştığı ve özellikle kolesterolün düşük olduğu belirlendi.

Analizlerden olumlu sonuç alan öğrenciler Kayhan Melik Kanyılmaz, Seher Nihan Çiflikli, Berkay Akdağ, Sena Gökkuş, Berkay Barut, Merve Şahin, Okul Müdürü Tayif Çekim, Kimya Öğretmenleri Haşim Duran ve Yalçın Kabak ile Manisa İl Milli Eğitim Müdür Vekili Aziz Ersoy’u ziyaret etti. Öğrenciler ürettikleri bir sepet yumurtayı Ersoy’a hediye etti. Ersoy, öğrencilerin gerçekleştirdiği çalışmanın Türkiye’ye örnek teşkil edeceğini belirtti. Öğrenciler TÜBİTAK Orta Öğretim proje yarışmasına katılacaklarını söyledi.

MİLLİYET

0 yorum:

Yorum Gönder