14 Eylül 2010 Salı

DÖRT ELLE EĞİTİME SARILDILAR

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ana sınıfları ile ilköğretimin ilk beş yılındaki müzik eğitimini, devlet sanatçıları Güher-Süher Pekinel kardeşlere 'emanet' etti.

Dokuz ildeki müzik öğretmenlerinin eğitilmesiyle başlayacak projede Pekinellerin yaratıcılığı ortaya koymayı amaçlayan ve ismini ünlü besteciden alan ‘Carl Orff’ sistemi uygulanacak. Öğretmenler müzik derslerinde bu yöntemi izleyecek.

MEB, Pekineller ile müzik öğretmenlerine seminerler verilmesi için özel bir protokol imzaladı. Protokol, bu öğretim yılında İstanbul, Ankara, Antalya, İzmir, Mersin, Bursa, Trabzon, Gaziantep ve Mardin’de ‘Anadolu Müzik Eğitimi İyileştirme Projesi’ başlığıyla uygulanacak. Projenin hedef kitlesini anaokullarındaki 6 yaş grubu çocuklar ve ilköğretim 1-5. sınıf öğrencileri oluşturuyor. Başarılı bulunursa diğer illere de yaygınlaştırılacak.
Carl Orff sistemi, ‘yaratıcılığı’ esas alan bir sistem olarak biliniyor. Sistem, “İnsanın içinde zaten var olan yaratıcı güçleri açığa çıkarmasına ortam hazırlayan, temelinde ritim, hareket ve konuşma olan, insanların içlerinden geldiği gibi müzik yapıp, dans etmesine, doğaçlama yapmasına olanak tanıyan, öğrenme, keşfetme, deneme ve yaratma ortamı sunan bir eğitim anlayışı” olarak tanımlanıyor.

RADİKAL

0 yorum:

Yorum Gönder