11 Ağustos 2010 Çarşamba

BALKONDA ORGANİK TARIM

74 yaşındaki Kabil Karamehmetoğlu, organik bir yaşam sürebilmek için 5. kattaki evinin balkonunda 4 yıldır saksı içinde domates, salatalık, biber, kiraz ve limon yetiştiriyor

Almanya’da uzun yıllar çalıştıktan sonra 1988’de Türkiye’ye dönen ve Pendik’teki evinde yaşamını sürdüren Karamehmetoğlu, emekliliğinin ilk yıllarında yakınlarına hobi olarak mobilyalar yaptığını daha sonra "sağlıklı bir yaşam" sürebilmek için balkonunda sebze yetiştirmeye karar verdiğini söyledi.

Dört yıl önce hobi amaçlı başladığı sebze yetiştiriciliğini zamanla benimsediğini ve büyük bir keyif aldığını anlatan Karamehmetoğlu, bugün 3 metrekarelik balkonunda 35 saksı domates, 8 saksı salatalık, 4 çeşit biber, bir limon ve kiraz ağacı yetiştirdiğini belirtti.

Karamehmetoğlu, balkonunun etrafını saran sebze dallarının doğal bir gölgelik oluşturduğunu ve sıcak yaz günlerinde kendilerini serinlettiğini de dile getirdi. Bu yıl beklediğinin üzerinde sebze topladığını ifade eden Karamehmetoğlu, organik sebzelerini komşularıyla da paylaştığını belirtti.

Kamil Karamehmetoğlu, sebzeleri yetiştirirken özellikle uyguladığı birkaç püf noktasının olduğunu anlattı. Sebzelerinin fidelerini evinin diğer balkonunda tohumdan yetiştirdiğini söyleyen Karamehmetoğlu, büyüyen fideleri daha sonra içine kurumuş muz kabuğu, üzüm gübresi ile karıştırdığı saksı içindeki toprağa diktiğini belirtti.

Sebzelerine nisan ve mayıs aylarında ılık su verdiğini, yaz aylarında ise dinlenmiş suyla azar azar suladığını ifade eden Karamehmetoğlu, şu bilgileri verdi: "Sardunya çiçeklerine uygulanan bir karışımı, iyi geleceği düşüncesiyle sebzelerime de uyguladım. Her gün suda kaynattığım bir yumurtanın suyunu bir şişeye boşalttım. Onun da içine eşimle birlikte içtiğimiz kahvelerin telvesini karıştırdım. Bu karışımı ara ara can suyu niyetine sebzelerime dökmeye başladım.

Ayrıca sebzelerin toprağına karıştırdığım üzüm gübresi ile kurumuş muz kabuklarının da çok büyük yararını gördüm. Sebzelerimi yetiştirirken hiçbir şekilde kimyasal ilaç kullanmadım. Kullandığım karışımlar sayesinde hiç böceklenme de olmadı."

Sebzelerini hep yeşil görmeyi sevdiği için kuruyan yaprakları devamlı budadığını belirten Karamehmetoğlu, "Yetiştirdiğim sebzelerin dallarını da sezon sonunda değerlendiriyorum. Sebzeleri köklerinden söküp, makasla küçük küçük keserek yeni sezonda fideleri dikeceğim toprağın içine karıştırıyorum" dedi.

RADİKAL

0 yorum:

Yorum Gönder