27 Temmuz 2010 Salı

KÜÇÜK BİR ATÖLYEDEN...

Panjur üretimine 33 yıl önce İzmir’in Asansör semtinde küçük bir atölyede başlayan As-El Yapı, Bahama Adaları’ndan Avrupa ve Ortadoğu’ya ihracat yapan bir şirkete dönüştü. Şirket, 72 çalışanıyla 24 saat kesintisiz üretimini gerçekleştirdiği CE belgeli ve uluslararası standartlardaki yapı malzemelerini 12 ülkeye satıyor.

As-El Yapı Market AŞ’nin kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Tacettin Bayır, 1978 yılında küçük bir atölyede panjur üretmeye başladığını, aradan geçen 33 yıl sonunda geldiği noktada gökdelen tarzı binaların tüm cam cephe ve silikon giydirmelerini ve kompozit ürünlerini ürettiklerini söyledi.

Yaptığı işi “binalara kimlik kazandırıyoruz” şeklinde özetleyen Bayır, şirketin Sasalı’daki fabrikasında ve Karabağlar’daki atölyesinde dış cephe giydirme malzemeleri, PVC profil, balkon korkulukları, kupeste, motorlu panjur, kamelya gibi 1000’in üzerinde kalemde üretim gerçekleştirdiğini dile getirdi.

Karabağlar’da 500 bin dolarlık yatırımla 3 bin 600 metre karelik bir show-room’u hizmete açmaya hazırlandıklarını belirten Bayır, krizden çıkışta böyle bir yatırım yapmasının nedenini “Hep krizlerde bu tip ataklar yapıyorum. Çünkü büyümek için emekleyerek, tırnaklarınızla bir yere geldiyseniz, bu tip zamanlarda öne çıkmak daha doğru” sözleriyle aktardı.

Son dönemde ürettikleri “en yenilikçi ürün”ün sorulması üzerine Bayır, ekonomik ve ısı yalıtım özelliği bulunan malzemelerin öne çıktığını, en yeni ürünün ise binalara hem estetik görünüm kazandıran hem de gölge sağlayan “güneş kırıcı” denilen gölgelikler olduğunu söyledi.

Tacettin Bayır, profil üretim fabrikasından aralarında Bahama Adaları, Libya, Arabistan, Suriye, Irak, Rusya, Yunanistan, Hollanda, Almanya, Belçika’nın bulunduğu 12’den fazla ülkeye ihracat yaptıklarını belirtti. Bayır, “Bunlardan en çarpıcı olanı Bahama Adaları, çünkü ABD’den ithalat yapan bir ülkeye PVC çit ihracatı yapıyoruz. Dört tarafı deniz olduğu için suya, tuza, korozyona dayanıklı ürün olması lazım. Çok da memnunlar” dedi.

Sektörün ithal ürünlerle rekabetinin zor olup olmadığının sorulması üzerine Bayır, “Zor değil. Bu konuda öne çıkan yerli markalar var. Gerçi bizde toplum olarak Avrupa markalarına hayranlık var. Bu işsizlik de bunun sonucu. Yerli malında, işçiliğimizde ve kalitemizde taviz vermezsek onlardan çok daha iyi şeyler yapabiliyoruz. Bugün Türkiye’de bazı Avrupa malı hayranları Avrupa marka mallarına para harcarlarken, biz aynı ülkelere buradan ihracat gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

RADİKAL

0 yorum:

Yorum Gönder