19 Haziran 2010 Cumartesi

'İNCİ'LERİNİ DÖKTÜRDÜ, ÖDÜLÜ KAPTI

23 yaşındaki Türk obua sanatçısı Özge İnci, İspanya’nın başkenti Madrid’deki Kraliçe Sofia Müzik Yüksek Okulu tarafından "üstün başarı" ödülüne layık görüldü.

El Pardo Kraliyet Sarayı’nda düzenlenen törende Özge İnci "üstün başarı diplomasını" İspanya Kraliçesi Sofia’nın elinden aldı. Türkiye’nin Madrid Büyükelçisi Ender Arat, eşi Ayşe Arat, İspanya Eğitim Bakanı Angel Gabilondo, Madrid özerk yönetimi başkanı Esperanza Aguirre gibi üst düzey davetlilerinin de bulunduğu törenin sonunda Kraliçe Sofia Müzik Yüksek Okulundan bir orkestra klasik müzik konseri verdi.

Törende ayrıca dünyaca ünlü Hintli orkestra şefi Zubin Mehta’ya 8. Yehudi Menuhin sanat ve eğitim ödülü verildi.

2009-2010 akademik yılında obua kategorisinde en başarılı öğrenci seçilen İnci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Dünyada bir Türk obuacı yok. Ben, Türkiye’nin de bu işte var olduğunu dünyaya göstermek istiyorum. Yurt dışında kendimi en iyi şekilde geliştirip daha sonra ülkeme dönerek, bilgilerimi aktarmak istiyorum" dedi.

RADİKAL

0 yorum:

Yorum Gönder