TÜBİTAK MAM, Ulaştırma Bakanlığı’nın müşterisi olduğu ‘Ulaştırma Sektöründe Sera Gazı Azaltımı’ projesi kapsamında hibrit elektrikli otobüs geliştirdi.
Aynı tür konvansiyonel araca göre çok daha hızlı kalkış yapabilen otobüs, saatte 100 kilometre hıza ulaşabiliyor, lityum bataryaları sayesinde 40 kilometre yol gidebiliyor. Otobüsün bataryaları şebekeden altı-yedi saatte şarj edilebiliyor. Şarj süresi özel şarj sistemleriyle 30 dakikaya indirilebiliyor. TÜBİTAK MAM Enerji Enstitüsü uzman araştırmacılarından Murat Demirci’nin verdiği bilgiye göre Otokar firmasının Sultan 160S şase üzerinde geliştirilen otobüs, pildeki enerji bittiğinde jeneratör yardımıyla ilerlerken bir yandan da bataryaları şarj ederek hibrit çalışma moduna geçiyor. Bu sırada da emisyon ve yakıt gideri yüzde 20 daha az.
RADİKAL – AA
Aynı tür konvansiyonel araca göre çok daha hızlı kalkış yapabilen otobüs, saatte 100 kilometre hıza ulaşabiliyor, lityum bataryaları sayesinde 40 kilometre yol gidebiliyor. Otobüsün bataryaları şebekeden altı-yedi saatte şarj edilebiliyor. Şarj süresi özel şarj sistemleriyle 30 dakikaya indirilebiliyor. TÜBİTAK MAM Enerji Enstitüsü uzman araştırmacılarından Murat Demirci’nin verdiği bilgiye göre Otokar firmasının Sultan 160S şase üzerinde geliştirilen otobüs, pildeki enerji bittiğinde jeneratör yardımıyla ilerlerken bir yandan da bataryaları şarj ederek hibrit çalışma moduna geçiyor. Bu sırada da emisyon ve yakıt gideri yüzde 20 daha az.
RADİKAL – AA
0 yorum:
Yorum Gönder