30 Ocak 2014 Perşembe

BU KİTAPLAR SİZİNLE KONUŞACAK!



Türkiye ’nin ilk sesli kitap dükkanı ‘Seslenen Kitap’ salı günü açıldı. www.seslenenkitap.com adresinden hizmet verecek olan sesli kitap dükkanında yazarların kendi kitaplarını seslendirdiği eserleri yer alıyor. Lansmanını 12 yazarın katılımıyla gerçekleştiren ‘Seslenen Kitap’ da Ayşe Kulin, Canan Tan, Murat Menteş, Can Dündar, Buket Uzuner, Cem Mumcu, Pucca, İclal Aydın, Berrak Yurdakul, Tuba Ünsal ve Fatmanur Erdoğan’ın seslendirdiği kitapları ve Forbes Türkiye’nin şubat sayısında yer alan makaleler bulunuyor.

Seslenen Kitap kurucu ortağı Berk İmamoğlu bu proje fikrinin 2009’da oluştuğunu, araştırmalarına ilk o zaman başladığını söylüyor: “Sesli kitaplara çok meraklıyım çok fazla sesli kitap dinliyordum ve Türkiye’de neden sesli kitaplar yok diye düşünürken bunu ben başlatmak istedim. Artık herkesin elinde mobil cihazlar, tabletler var. Bunları dinlemek artık çok daha kolay.” 2013 yılında kayıtlara başladıklarını belirten İmamoğlu, Seslenen Kitap’ta şu an 15 kitabın yer aldığını ancak bu sayının giderek artacağını sözlerine ekliyor. İmamoğlu sesli kitapların yolda, tafikte zamanını iyi değerlendirmek isteyenlerin, kitapları yazarının sesinden dinlemek isteyenlerin, basılı yayınları okumakta güçlük çekenlerin ve okuma alışkanlığı olmayan insanların dikkatini çekeceğini de söylüyor.
Kitaplarını seslendiren yazarlara ‘Seslenen Kitap’ hakkındaki görüşleri sorduk. Kitabı ‘Lüsyen’i seslendiren Can Dündar ‘Seslenen Kitap’ ile ilgili şunları söylüyor: “Sessizini seviyordum. Seslisini daha çok seveceğimi ümit ediyorum. Kitabın bir de bu mecrada olması bence iyi. Kitabın ömrünü uzatacak, kitabı yeni kitlelere açacak girişimler. Yeni mecralarda kitapla buluşmak yeni okurların da yaratılmasına katkıda bulunacaktır. Burada yazarın o duyguyu nasıl ele aldığının da ip uçlarını buluyoruz. Kendi yarattığı duygu ses tonuna nasıl yansıyor onun da bir ilginçliği var. O yüzden yürekten destekledim ve içinde olmak istedim.”
‘Piraye’ ve ‘Hasret’ kitaplarının seslendirmeleriyle projede yer alan Canan Tan, ‘Seslenen Kitap’ın edebiyata bir ivme kazandıracağına inandığını söyleyerek, “Okuma yoksunu olan insanlarımız seslenen kitapla tanıştığı zaman kitabı da okumak isteyecek veya kitabı okuyan insan onun seslendirilmiş şeklini de dinlemek isteyecek. Edebiyat bir ivme kazanacak bir noktada” diyerek sesli kitabı faydalı gördüğünü sözlerine ekliyor. “Bunun yanı sıra kitabı yazan insanın seslendirmesinde de çok yarar görüyorum. Çünkü duygularınızı birine emanet verdiğiniz zaman çok usta seslendiricilerde olsa yine de kendi hikâyesini samimiyetiyle okumasında fayda görüyorum” diyen yazar, çalışma sürecinin de keyifli geçtiğini belirtiyor.
Kitabı ‘Benim Tatlı Komposto Günlüğüm’ü ve Can Dündar’ın kitabı ‘Lüsyen’de Lüsyen karakterini seslendiren Tuba Ünsal görüşlerini şöyle anlatıyor: “Kendi sesimden kendi kitabımı okuyor olmak çok eğlenceli ve çok güzel bir fikirdi. Sonrasında Lüsyen karakterini canlandırmak bambaşka bir deneyimdi. Biraz radyo tiyatrosu gibiydi Can Bey’in de tabir ettiği gibi. Semih Sergen ile karşılıklı Abdülhak Hamit ve Lüsyen olarak o kitabın içinde sesimizle bulunmak müthişti.” Yazarın sesinden hikâyeyi dinlemenin çok güzel olduğunu söyleyen Ünsal, “Hayatın için de kitap okumaya çok vaktimiz olamadığı zamanlar oluyor ama dinlemek çok daha pratik bir şey. Bir de yazarın sesinden kulağınızda o hikâyenin anlatılması çok güzel. Bambaşka canlanıyor gerçekten bir film karesinin içinde gibi oluyorsunuz” diyor.
Son romanı ‘Dönüş’ü seslendiren Ayşe Kulin ise “Sesli kitap, kitap okumaya vakit bulamayanlara müthiş bir fırsat diye düşünüyorum” diyerek ekliyor: “Seyahatte, her yerde dinleyebilirler. Kitabın yaygınlaşması okuyarak olsun, dinleyerek olsun iyi bir şey bizim için. Kitap okumaya vakit bulamayanlar belki dinlemeye vakit bulur. Hiç kitap okumayanlarda için de bir fırsat bu. Şimdi bunları dinleyebilirler. Ben profesyonel bir seslendirmeci değilim ama çok ustaca yapıldı. Dış seslerden arındırıldı. Çok iyi şartlarda seslendirilmiş kitaplar. Ben bu projeye cesaret eden arkadaşımızı çok takdir ediyorum. Çünkü ucunu görmediği bir yola çıktı. Yaygınlaşmasını diliyorum. Kitabı okumasak da hiç olmazsa dinleyelim.”
Sesli kitapların dünyada uzun zamandır ciddi bir dileyici kitlesi bulmuş bir proje olduğunu söyleyen, ‘Bir Cihan Kafesi’ adlı kitabını seslendiren İclal Aydın, “Gecikmiş olmakla birlikte profesyonel bir çalışmayla dahil olduk. Ben de ilk okuyanlardan birisiyim. Sevgili Barbaros Altuğ’un önerisiyle başladı. İyi ki yaptık” diyerek mutlu olduğunu söylüyor. Zamanı olmayan insanlar için de faydalı olacağını söyleyen Aydın sözlerini şöyle tamamlıyor: “Kitap okumak isteyen ama okuyamayan büyük şehir insanı çok uzun zamanını trafikte geçiriyor. Dolayısıyla bu çok faydalı olacaktır. Edebiyatı çok seven kitapları çok seven için okumakla ilgili, görmeyle ilgili sorunu olanlar için de muazzam bir şey oldu.”
Hangi kitaplar var?
Ayşe Kulin - Dönüş
Canan Tan - Piraye
Murat Menteş - Ruhi Mücerret
Hasan Ali Topbaş - Heba
Can Dündar - Lüsyen
İclal Aydın - Bir Cihan Kafes
Cem Mumcu - Makber
Buket Uzuner - Uyumsuz Defne Kaman’ın Maceraları: Su
Pucca - Ay Hadi İnşallah
Berrak Yurdakul - İki Cihanın Bekçisi
Tuba Ünsal - Benim Tatlı Komposto Günlüğüm
Fatmanur Erdoğan - Beyaz Yakalı Girişimci

0 yorum:

Yorum Gönder