Yapılan bir araştırma, sigaraların markasız paketlerde
satılmasının, tütün ürünlerini daha az cazip hale getirdiğini ve sigara içen
kişileri sigarayı bırakmaya yönelttiğini ortaya çıkardı. Araştırma, markasız
paket uygulamasını ilk başlatan ülke Avustralya'da yapıldı.
BMJ Open Research tarafından yürütülen araştırma,
uygulamanın Victoria eyaletindeki 536 sigara tiryakisi üzerindeki etkisini
inceledi.
O tarihte henüz tüm ülkede uygulamaya girmemiş olsa da, 2012
yılının Kasım ayında bir grup sigara tiryakisi üzerinde markasız paket
uygulamasının etkilerini araştırıldı.
Çalışmaya katılanların yaklaşık dörtte üçünün, % 72,3'ünün
markasız paketlerdeki sigaraları, % 27,7'sinin ise üzerinde küçük uyarı
yazıları olan markalı paketleri tercih ettiği ortaya çıktı.
Markalı sigara paketi tercih edenlerle karşılaştırıldığında,
markasız paketleri kullananların % 66'sının, bir yıl öncesine göre içtikleri
sigaranın daha kötü kalitede olduğuna inandıkları ve % 70'inin daha az tatmin
olduklarını söyleme eğiliminde oldukları belirlendi.
Ayrıca, markasız paketleri kullanan tiryakilerin % 81'inin,
araştırmanın yapıldığı hafta günde en az bir kere sigarayı bırakmayı
düşündükleri % 51'inini de markasız paket uygulamasına destek verdikleri
belirtildi.
Benzer bir uygulamanın gündemde olduğu İngiltere'deki Kanser
Araştırma Derneği'nden Kate Alley, "Avustralya'dan gelen bu son veriler,
bildiğimiz bir gerçeği doğruluyor. Sigaraları markasız standart paketlerde
satmak, sigara içmenin cazibesini azaltıyor" dedi.
0 yorum:
Yorum Gönder