18 Haziran 2013 Salı

KÖY OKULLARI BİLİM ŞENLİĞİ BAŞLADI



İnönü Üniversitesi ve TÜBİTAK işbirliği ile düzenlenen İnönü Çocuk Üniversitesi ‘Köy Okulları Bilim Şenliği’ etkinliği başladı.

Turgut Özal Kongre ve Kültür Merkezi'nde yapılan etkinliğin açılış programına İÜ Rektör Vekili Prof. Dr. İsmail Özdemir, İÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Türköz, İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Bulut, Rektör Danışmanları Prof. Dr. Ali Otlu, Doç. Dr. Cafer Mum, Üstün Yetenekliler Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Doç. Dr. Barış Otlu, öğretim üyeleri, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi öğretim elemanlarının sunduğu müzik dinletisi sahne aldı. İnönü Üniversitesi Üstün Yetenekliler Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Doç. Dr. Barış Otlu burada yaptığı konuşmada, Avrupa Çocuk Üniversiteleri Birliğinin de kurucu üyesi olan merkezlerinin çocuklara ulaşarak eğitim hayatlarının ileriki aşamalarına yön vermelerine yardımcı olmayı amaçladığını belirtti.
İnönü Üniversitesi ve TÜBİTAK iş birliği ile gerçekleştirilen bu programı, milli eğitim camiası olarak yürekten desteklediklerini söyleyen İl Milli Eğitim Müdürü Mehmet Bulut da “Okullarından seçilerek gelen öğrencilerimizin bu yaşlarda üniversitenin havasını teneffüs etmeleri, gelecekte üniversiteli olacaklarını düşünerek heyecanlanmaları çok önemlidir. Bu etkinliğe katılan tüm öğrencilerimiz gelecekte mutlaka üniversiteli olacaklar. Şu anda da İnönü Çocuk Üniversitesi kimliğini taşıyorlar. Bu farkındalığı hissetmeli, üniversiteyi yaşamalı ve üniversitenin sunacağı teknolojik ve bilimsel imkânlardan sonuna kadar yararlanmalısınız.” ifadelerini kullandı.
Henüz üniversite çağına gelmeden, üniversite kavramıyla tanışmanın çok güzel bir duygu olabileceğini ifade eden Rektör Vekilimiz Prof. Dr. İsmail Özdemir, “Benim kuşağım sizin yaşlarınızdayken, üniversite kavramına çok yabancıydı. Böyle bir şeyi hayal bile edemezdik. Fakat sizler hem üniversite kavramını biliyorsunuz hem de bir üniversitenin organize ettiği şenlikte yer alıyorsunuz. İşte bu yüzden çok şanslısınız. Güzel bir gelecek sizleri bekliyor: Orada başarı var. Orada kazanmak var. Her şeyden önemlisi, orada daha çok bilim var. Köy Okulları Bilim Şenliğinin hepiniz için eğlenceli, verimli ve başarılı geçmesini diliyorum.” dedi.
Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından seçilen okullardan 30 başarılı öğrenci bir hafta sürecek olan İnönü Çocuk Üniversitesi ‘Köy Okulları Bilim Şenliği’ etkinliği kapsamında bilimden sanata birçok farklı alanda ders ve uygulamalı etkinliklere katılacak.

0 yorum:

Yorum Gönder