Türkiye'de ilk kez denenen sistemle İzmir'deki 500 taksi,
bir yıldır tek merkezden yönlendiriliyor. Tüm işlemlerin kayıt altına alındığı
sistemde İzmirliler taksi bulamama veya uzun süre bekleme sıkıntısı çekmeyecek.
Tüm yolculuk kayıt altında olduğu için 'Bu taksi beni dolaştırdı' şikayetleri
incelenerek sonuçlanacak. Taksiciler ise müşteri bulmak için boşu boşuna
dolaşmayacak.
İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Celil
Anık, taksi hizmetlerinde teknolojiden daha fazla yararlanmak amacıyla bir
süredir "Sarı Teknoloji" başlıklı bir çalışma yürüttüklerini ve bazı
AB ülkelerindeki sistemleri incelediklerini belirtirken, Türk mühendislerin oluşturduğu
bir yazılımla Türkiye'nin ilk tek merkezli taksi yönetim sistemini
geliştirdiklerini söyledi.
Kent merkezindeki bir durakta geçen yıldan beri kullanılan
ve halen 500'e yakın takside denenen sistem sayesinde taksiye ihtiyaç
duyanların haziran ayında açıklanacak tek çağrı merkezi numarasını arayarak
adres bilgilerini vereceğini, bu bilginin çağrı merkezi operatörü tarafından
sisteme girileceğini anlatan Anık, adresin müşteriye en yakın taksi durakları
tarafından da görüleceğini ifade etti.
Çağrıyı sistem üzerinden ilk kabul eden durağın
yönlendireceği taksinin adrese hareket edeceğini bildiren Anık, müşterinin
taksiye binmesinin ardından aracın yapacağı tüm yolculuğun kayıt altına
alınacağını söyledi.
Anık, şu bilgileri verdi: "Duraklar üzerinden yürütülen
sistemle taksiye ihtiyacı olan herkes, açıklayacağımız 444'lü numaradan çağrıda
bulunabilecek. Ayrıca akıllı telefonlar için hazırlanan programla internet
üzerinden de taksi çağrılabilecek. Böylelikle vatandaşımızın taksi bulamama
veya uzun süre bekleme sıkıntısını çözmüş olacağız. Tüm yolculuk kayıt altında
olduğu için vatandaşın olası şikayetlerine yanıt verebileceğiz. Örneğin 'Bu
taksi beni dolaştırdı' şikayetiyle gelen bir vatandaşın talebini, taksinin
güzergahını inceleyerek sonuçlandırabileceğiz. Ayrıca takside unuttuğu eşyasını
arayan bir kişinin bize nerede ve ne zaman taksiye bindiğini söylemesi yeterli
olacak. Kayıtlar 180 güne kadar saklı tutulacak.
Sistem sayesinde taksici ise müşteri aramak için boşu boşuna
dolaşmak zorunda kalmayacak. Hem trafiği meşgul etmeyecek hem yakıt masrafını
azaltacak. Ayrıca kendisini tehlike altında hisseden şoför, acil durum butonuna
bastığında çağrı merkezinde alarm çalacak ve o araç takibe alınarak polise haber
verilecek. Taksi sahipleri de araçlarının nerede olduğundan taksimetrenin
kaydettiği ücrete kadar bir çok bilgiye anında ulaşabilecek."
Oda bünyesinde kurulan merkezde dev ekran ve bilgisayarlarla
görev başındaki taksiler 24 saat izleniyor. Yolcusu olan taksilerin kırmızı,
durakta veya yolda müşteri arayan araçların yeşil renkle gösterildiği ekranda
bir taksinin acil durum butonuna basması halinde sistem alarm sesi vererek
uyarıda bulunuyor ve ekranda taksinin yeri belirleniyor. Sistem, zor durumda
bulunan aracın yakıtının çağrı merkezinden kesilmesi gibi uygulamalara da imkan
tanıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder