31 Ağustos 2012 Cuma

20. YÜZYILIN DÂHİLERİ BURSA'DA

Usta fotoğrafçı Ara Güler'in, birçok yazarın, sanatçının ve düşünürün portrelerinden oluşan "20.Yüzyılın Yaratıcıları" başlıklı sergisi, 15 Eylül'de başlayacak Bursa Fotofest 2012 kapsamında sanatseverlerle buluşacak. Sergide, Salvador Dali'den Pablo Picasso'ya, Alfred Hitchcock'tan Tennessee Williams'a, Marc Chagall'dan Winston Churchill'e, Nazım Hikmet'ten Yaşar Kemal'e 20. yüzyılın birçok önemli figürünün fotoğrafları yer alacak.

Ara Güler'in Didier Millet Yayınları tarafından tüm dünyada kitabı da yayımlanan, en bilindik portre çalışmalarının yer alacağı sergi, usta fotoğrafçının da en önem verdiği çalışmalarını içeriyor. Güler, geçtiğimiz aylarda verdiği röportajda, "20. Yüzyılın Yaratıcıları" sergisinde yer alan fotoğrafları anımsatarak, dönemine damga vuran birçok önemli insanı fotoğrafladığını belirtmiş ardında da pişmanlıklarını sıralamıştı: "Einstein'a yetişemedim, Einstein'ın öldüğü 1955'te ben daha Ara Güler değildim, sıradan bir fotoğrafçıydım. Jean Paul Sartre'ı da beceriksizliğimden çekemedim. Charlie Chaplin'i çekmek lazımdı. Bunlar mühim adamlardır."
15 Eylül'de başlayacak festival, dünyanın farklı bölgelerinde yaşayan insanların, savaşlara, ekonomik problemlere ve doğal kaynakların tükenme tehlikesine rağmen, yaşamın her alanında verdiği mücadeleyi anlatan fotoğrafları Bursa'da fotoğraf meraklıları ile buluşturacak. Festival kapsamında Ara Güler'in haricinde Mary Ellen Mark, Li Zhengsheng, Antonin Kratochvil, Coşkun Aral ve Bruce Gilden gibi birçok önemli sanatçının da sergisi açılacak.
SABAH

0 yorum:

Yorum Gönder