20 Haziran 2012 Çarşamba

LİKYA ORKİDESİ KORUMA ALTINA ALINACAK

Dünyada sadece Kaş ilçesinin Ağulu ve Çukurbağ köyleri arasındaki bir alanda bulunan ve 250 adet kaldığı belirtilen Likya Orkidesi'nin korunması amacıyla çalışma başlatıldı.

Akdeniz Üniversitesi ve Antalya Orman Bölge Müdürlüğü'nce hazırlanan ''Likya Orkidesi'ni Koruma Projesi'', TÜBİTAK tarafından kabul edildi. Kaş Kaymakamlığı tarafından da desteklenen projenin saha çalışmaları başladı.

Koordinatörlüğünü Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Gökhan Deniz'in yaptığı projede Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Görevlisi Evren Küçükcankurtaran, Fen Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Candan Aykurt, Gazi Üniversitesi Fen Fakültesi Öğretim Üyesi Bölümü Prof. Dr. Mecit Vural, Karadeniz Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ömer Kara, Antalya Orman Bölge Müdürlüğü'nden şube müdürleri Ahmet Kısa ve Mustafa Ülküdür, Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü'nden Dr. Mehmet Ali Başaran görev alıyor.

Yrd. Doç. Dr. Gökhan Deniz, gazetecilere yaptığı açıklamada, Likya Orkidesi'nin dünyada sadece Antalya'nın Kaş ilçesinde yayılış gösteren bir endemik bitki türü olduğunu ve 250 civarında kaldığının tahmin edildiğini söyledi.

Yürüttükleri projenin önemli aşamalardan birisinin özel koruma alanı oluşturulması olduğunu anlatan Deniz, ''Yörede giderek artan turizm ve tarım faaliyetleri nedeniyle yapılaşma hızla artıyor. Likya Orkidesi'nin yumruları salep hammaddesi elde edilmek için sökülüyor, hayvanlar bitkiyi yiyor. Türü gelecek nesillere aktarmak amacıyla Ağullu ve Çukurbağ köyleri arasında on dönümlük alanda koruma alanı oluşturacağız. Alanda çalışma yapmaya başladık'' dedi.

Çalışmalar kapsamında türün yayılışını da inceleyeceklerini anlatan Deniz, kuruyan orkidelerin tohumları alarak Türkiye Tohum Gen Bankası'na gönderdiklerini, daha sonra orkidenin popülasyonunun artırılmasına çalışacaklarını kaydetti.

0 yorum:

Yorum Gönder