15 Ocak 2011 Cumartesi

ÖNCELİK PARASI OLMAYANA

Gaziantep'in Araban ilçesinde yolcu taşımacılığı yapan Cafer Taş'ın minibüslerinin üzerinde, ''önce parası olmayan binsin'' yazısı dikkati çekiyor.

30 kilometrelik mesafe bulunan Akbudak köyü ile Araban ilçesi arasında ve 90 kilometrelik mesafedeki Akbudak köyü ile Gaziantep arasında fakir yolcuları ücretsiz taşıyan Cafer Taş, fakir yolcuları ücretsiz taşımakla kalmıyor, istenmesi durumunda öğle yemeklerini de bedava yediriyor.       

Araban'a bağlı Akbudak köyünde yaşadığını, kendine ait iki minibüsle yolcu taşımacılığı yaptığını ifade eden Taş, şunları söyledi:       

''Minibüslerden birini kendim kullanıyorum, diğerini ise şoför. Yıllardan beri aynı güzergahta taşımacılık yaptığımdan, parası olmadığı için minibüse binemeyen ve uzun mesafeleri yürüyen insanlar gördüm. Fakir oldukları halde çok gururlu olan bu insanların, kesinlikle bir minibüse ücretsiz binmeyi de düşünmediklerini çok iyi gözlemledim. Ben de bu insanlara yardımcı olmak için minibüslerin üzerine, 'Önce Parası Olmayan Binsin' yazısını yazdırdım. Yazıyı gören insanlar, rahatlıkla minibüse biniyor ve ücret ödemeden de gidecekleri yere gidebiliyor."

Taş, bu uygulamanın yolcu sayısını artırdığını belirterek, ''Genellikle parası olan insanlar, para vermeyi tercih ediyor ve kesinlikle bir istismar söz konusu değil. Ayrıca, fakir olduklarını bildiğim yolculara, eğer zaman müsait olursa yemek de yediriyorum. Benim başlattığım bu uygulamanın, tüm minibüs sahiplerine örnek olmasını istiyorum'' dedi.

NTVMSNBC

0 yorum:

Yorum Gönder