15 Temmuz 2010 Perşembe

KOÇ'UN MELEKLERİ MÜFREDATA GİRİYOR

Koç Topluluğu’nun dört yıldır yürüttüğü “Meslek Lisesi Memleket Meselesi (MLMM)” projesi kapsamında topluluk şirketlerindeki çalışanların lise öğrencilerine gönüllü koçluk yapmasıyla gelişen model yakında liselerin müfredatına da girebilir.

Koç çalışanlarından gönüllü olan 333 Meslek Lisesi Koçu’nun (MeLeK) 81 ilde yürüttüğü proje, öğrencilerin teknik ve mesleki eğitimlerinin yanı sıra kişisel gelişimlerine destek olmayı amaçlıyor. Haftasonları ve mesai dışında koçların öğrencilerle yaptığı toplantılarda uygulanmak üzere geliştirilen eğitim modülünün Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütün mesleki eğitim müfredatına uygulanması gündemde.

Dün bir grup gazeteciyle MLMM projesi kapsamında bir sohbet toplantısı düzenleyen Koç Holding Yönetim Kurulu üyesi Ali Koç, “Mesleki eğitime sağlanan imkânlar normal okullarınkinin üç misli. Ama içlerinde eğitim kalitesi en düşük olanların onlar olduğu ifade ediliyor... Eskiden özel sektör parayı verir, aradan çekilirdi. Artık şirketlerin de bireylerin de elini taşın altına koyması lazım” dedi.

Toplantıda, anket yapılan öğretmenlerin yüzde 80’inin MeLeK uygulamasının okul müfredatına alınmasının çok olumlu sonuçlar vereceğini düşündüğü, yüzde 92’sinin kendi okulunda da böyle bir uygulama olmasını istediği bilgisi verildi.

Milli Eğitim Bakanlığı Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürü Murat Bey Balta ise 2002 yılından bu yana meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin sayısının yüzde 85 artarak 1 milyon 819 bin 448’e çıktığı bilgisini verdi. Balta, Meslek Lisesi sayısının ise yüzde 32.4 artışla 4.846’yı bulduğunu belirtti.

Koç Topluluğu, 7 yıl sürmesi planlanan ve 15 milyon dolarlık bütçesi olan MLMM kapsamında 8 bin meslek lisesi öğrencisini bursla okutmayı hedefliyor.

MİLLİYET

0 yorum:

Yorum Gönder