3 Ağustos 2010 Salı

"DEVRİM" EFSANESİ DEVAM EDİYOR

İlk yerli otomobil ''Devrim''in çeşitli olumsuzluklar nedeniyle üretiminin durdurulmasından etkilenen ilkokul mezunu oto tamircisi bir kişi, 2 yıllık çalışarak ürettiği otomobile ''Devrim-2'' adını verdi.

Oto tamircisi Mustafa Erdinç, uzun zamandır bir otomobil yapmayı düşündüğünü belirterek, izlediği ''Devrim Arabaları'' filminden çok etkilenerek bu düşüncesinin uygulamaya karar verdiğini söyledi.

Tasarladığı modeli hiçbir çizim yapmadan üretmek için çalışmalara başladığını aktaran Erdinç, şu bilgileri verdi: ''Ben ilkokul mezunuyum ama matematiği seviyorum. Öncelikle klasik bir otomobil yapmak için yola çıktım ama iş uygulamaya gelince elimdeki malzemelerin buna yeterli olmadığını fark ettim. Tasarımda ufak bir değişiklik yaparak drag tipi sayılabilecek bir otomobile karar verdim. Üreteceğim otomobilin özgün olması için işe şaseden başladım. Boru profilleri el kaynağıyla birleştirerek hayalimi gerçekleştirmek için kolları sıvadım.''

Erdinç, tüm olumsuz tepkilere rağmen çalışmalarına daha azimle devam ettiğini belirterek, ''Motorunu kullanmak için hurdacıdan satın aldığım otomobili dükkanın önünde görenlerin kimisi 'hayırdır bu arabayı mı ayağa kaldıracaksın?' derken kimisi ise 'araba yapmak tornet yapmaya benzemez gel vazgeç bu işten' dedi. İmkansızlığa ve kısa zamana rağmen nasıl Türk mühendisler 'Devrim'i ürettilerse ben de en büyük hayalimi gerçekleştirmek için dişimi tırnağıma taktım. Olumsuz tepkiler üzerine bu iş benim için gurur meselesine de dönüştü'' diye konuştu.

Profil boru ve sacın nasıl bir otomobile dönüşebileceğini günler geçtikçe insanlara göstermeye başladığını aktaran Erdinç, şunları kaydetti:

''Otomobilin şasesinin bitmesine yakın daha önce olumsuz görüş beyan edenlerin fikirlerini yavaş yavaş değiştirmeye başladığını fark ettim. İçlerinden bazılarının 'şurasını da şöyle yapsan, buraya da şu malzemeden kullansan' gibi önerilerde bulundu. Şaseyi tamamladıktan sonra pedal ve direksiyon sistemlerini yapmaya başladım. Her iki sistemi hazır alsaydım bir günde monte ederdim ama ben otomobilin özgünlüğünün olmasını istedim. Devrim'in ruhuna uygun olarak kolayı seçmeyerek iki sistem için 15 gün uğraştım.''

Yaklaşık 2 yılık uğraşının ardından tuttuğu takım Fenerbahçe'nin renklerine boyayarak son şeklini verdiği otomobiline ''Devrim 2'' adını verdiğini belirten Erdinç, ürettiği otomobili ''Devrim'' rüyasında emeği olan herkese armağan ettiğini söyledi.

Devrim'in Türk sanayisi için önemli bir milat olduğunu ama yaşanan sorunlar nedeniyle gölgelendiğini savunan Erdinç, ''İlk yerli otomobilin sadece benzin olmadığı için çalışmamasını bir türlü kabul edemiyorum. Yaşanılan soruna rağmen bence otomobilin üretimi devam ettirilmeliydi. Kendi yaptığım otomobile 'benzinim var' sloganını yazarak bu konudaki sitemimi yansıtmak istedim'' dedi.

 Erdinç, imkanlarım dahilinde ürettiği otomobilin otomotiv endüstrisinin bugün geldiği nokta düşünüldüğünde oldukça basit olduğunun dile getirerek, imkan verilmesi halinde çok daha nitelikli otomobiller üretebileceği iddiasında bulundu.

HABER X – AA

0 yorum:

Yorum Gönder