1 Nisan 2013 Pazartesi

ÖĞRETMENLER VERGİ MÜFETTİŞİ OLACAK



Vergi müfettiş yardımcılığı giriş sınavında yapılan değişiklikle eğitim, fen ve edebiyat fakültelerinden mezun olanlar da vergi müfettişi olabilecek.

Eğitim, fen ve edebiyat fakültesi mezunlarına Maliye’den müjdeli haber: Öğretmen atamaları yapılamadı ama vergi müfettişi olabilirler. Vergi Denetim Kurulu Yönetmeliği’nde yapılan bir değişikle, fen edebiyat ve eğitim fakültesinden mezun olanlara vergi müfettişi yardımcısı olma kapısı açıldı. Kulislerde böylece 5 bin kişinin vergi müfettişi olarak alınacağı belirtiliyor. Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik değişikliği eğitim, fen ve edebiyat fakültelerinin matematik, istatistik, fizik, kimya, biyoloji, fen bilimleri ile fen ve teknoloji bölümlerinden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu’nca kabul edilen yurt içi ve yurtdışındaki öğretim kurumlarından birini bitirmiş olanlara vergi müfettiş yardımcılığı sınavına girme şansı tanındı.
Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Maliye Bakanlığı’nda vergi denetim birimlerinin birleştirilmesinin ardından oluşturuldu. Tüm vergi denetim görevi bu kurula verildi. Eskiden hesap uzmanı, maliye müfettişi, kontrolör gibi ayrı denetim birimleri vardı. Artık sadece vergi müfettişi unvanı var. Vergi müfettişi her türlü vergiyle ilgili denetim işini yapıyor. Vergi müfettişlerinin nasıl alınacağı ise 2011 yılında çıkarılan bir yönetmelikle belirlenmişti. Buna göre; siyasal bilgiler, hukuk, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden veya endüstri mühendisliği ile İşletme Mühendisliği Bölümlerinden mezun olanlar vergi müfettiş yardımcılığı sınavına girebiliyorlardı.
İşte bu yönetmeliğin ‘sınava giriş şartı’ başlıklı 12. maddesi değiştirildi ve “Siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler ile hukuk fakültelerinden veya mühendislik programları ile eğitim, fen ve edebiyat fakültelerinin matematik, istatistik, fizik, kimya, biyoloji, fen bilimleri ile fen ve teknoloji bölümlerinden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu’nca kabul edilen yurtiçi ve yurtdışındaki öğretim kurumlarından birini bitirmiş olmak” olarak yeniden yazıldı.
Vergi müfettişi olmak için öncelikle vergi müfettişi yardımcısı sınavına girilmesi ve kazanılması gerekiyor. Şartlar arasında ‘yazılı sınavın yapıldığı tarihte 35 yaşını doldurmamış olmak’ şartı da var. Yeni yönetmelikte bu sınır değiştirilmedi. Yani sınava girebilecek mezunların sayısı arttırıldı ancak yaş sınırı aynı kaldı.
Vergi müfettiş yardımcılığı yazılı sınavını artık Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) yapacak. Sınavı, daha önce Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı yapıyordu. Bununla ilgili bir protokol imzalanacak. Asgari başarı puanı yine Vergi Denetim Kurulu tarafından belirlenecek. Ancak mezuniyet durumuna göre sınavlar ayrı ayrı gerçekleştirilecek. Yani siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden mezun olanlar ayrı, hukuk fakültesinden mezunlar ayrı, eğitim, fen ve edebiyat fakültelerinden mezun olanlar da ayrı sınava girecekler. Yazılı sınavı kazananlar daha sonra Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı tarafından mülakata çağrılacak. Her bir alan için atama yapılması planlanan toplam kadronun belli bir yüzdesi kadar kontenjan ayrıldı. Kontenjanlar, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler için yüzde 55, hukuk için yüzde 20, mühendislik için de yüzde 25 olarak belirlendi.

0 yorum:

Yorum Gönder