6 Nisan 2011 Çarşamba

İÜ, EĞİTİMDE MEKAN ENGELİNİ KALDIRIYOR

İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi, "Yeryüzünde Bir Okul Yapmak" sloganıyla, zaman, mekan ve fiziksel engelleri ortadan kaldırarak, internet üzerinden eğitim vermek suretiyle öğrenimi hızlandırmayı hedefliyor.

İÜ Baltalimanı Sosyal Tesisleri'nde gerçekleştirilen İSUZEM'in tanıtım toplantısında konuşan Rektör Yardımcısı ve İSUZEM Müdürü Prof. Dr. Alper Cihan, merkezin, yaklaşık iki yıl önce faaliyete girdiğini, ancak bugüne kadar tanıtım yapılmadığı için programın yeterince bilinmediğini ifade etti.

Cihan, İSUZEM'in misyonunun, zaman, mekan ve öğrenme hızı esnekliğine sahip, rafine edilmiş ders materyalini yüksek etkileşimli bir yöntemle sunmaya çalıştığını belirtti. Cihan, hedefleri arasında kurumsal harcamaları minimize etmek, evrensel bilgi ve teknoloji üretmek, araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, özgün ve estetik değerlere sahip, çağdaş ve her kesime ulaşabilen bir öğretim ve bilimsel kültürü oluşturmak olduğunu anlattı..

İSUZEM'in senkron eğitimi ile 18.00-23.00 saatleri arasında öğretim üyelerinin internet üzerinden canlı anlatımıyla 2 bin 409 öğrenciye eğitim verdiklerini anlatan Cihan, mekan ve fiziksel engelleri ortadan kaldırarak, internetin olduğu her yerde öğrencilerin bu programdan yararlanabildiğini ifade etti.

Uzaktan eğitim gören öğrenciler arasında, evli, çocuklu, mahkum, engelli, yurt dışında yaşayan ve çalışanların da bulunduğunu belirten Cihan, İÜ olarak eğitim hakkını her bireye ulaştırmayı hedeflediklerini anlattı.

Cihan, İSUZEM'i bitiren öğrencilerin diplomalarında uzaktan eğitim gördüklerine dair bir ibare olmayacağını belirtti.

İÜ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Fahrettin Arslan da eğitim almanın herkesin hakkı olduğunu ifade ederek,kurdukları sistem ile okumanın ve eğitimin daha çok yaygınlaştırılmasını sağlamayı hedeflediklerini kaydetti.

Arslan, 17 bölümde, haftada 130 farklı derste, 130 saat eğitim verildiğini bildirerek, bu sistemin çok geniş öğrenci kitlesine hizmet sunabildiğini, ayrıca bilgi ve becerilerin artırılarak değişmesinin ve çeşitlenmesinin sağlandığını anlattı.

Arslan, öğrencilerin istedikleri zaman bilgisayarlarından sisteme girerek ders çalışabilme ve önceki dersleri tekrar izleme imkanı elde edebildiklerini kaydederek, öğrencilerin anlamadığı noktaları öğretim üyelerine hemen sorabildiğini ve öğrencilerin, öğretim üyelerinin izin vermesiyle kendi aralarında da konuşabildiklerini bildirdi.

HABERLER

0 yorum:

Yorum Gönder