6 Nisan 2011 Çarşamba

BU MAHALLEDE KADIN BİRLİĞİ VAR

Senem Gül, İstanbul'un yoksul bir mahallelerinden biri olan Nurtepe'de yaşayan bir ev hanımı… Gül, mahalle kadınlarının ortak sorunlarına çözüm üretebilmek amacıyla İlk Adım Kadın Kooperatifi'nin kurulmasına öncülük ederek, kadın liderliğine de yeni bir yön vermeyi başardı.  

Senem Gül'ün öyküsü Sabancı Vakfı desteğiyle hayata geçen "Fark Yaratanlar" programında izleyicilerle paylaşıldı.

Senem Gül, 1998'de Nurtepe'ye yerleştiğinde, kadınların sosyal ve ekonomik hayata katılımlarının önündeki engelleri fark etti. Etnik kökenleri, siyasi görüşleri birbirlerinden farklı bir grup kadın ile birlikte, mahalleli kadınların bir araya gelip, sorunlarını tartışacakları ve çözüm üretecekleri bir merkez yaratmak üzere yola çıktı.

2004 yılında kurulan İlk Adım Kadın Kooperatifi'nde, çocuklara okul öncesi eğitim, kadınlara vatandaşlık hakları eğitimleri, eşlerine ve kayınvalidelerine ise kadına yönelik şiddet konusunda eğitimler veriliyor. Kooperatifte, çocuklar için bir oyun odasının yanı sıra, üretim için bir atölye ve ikinci el giyim satış dükkanı bulunuyor, eğitim alan "mahalle anneleri"nin çocuklara bakması sağlanıyor, kadınlar için kolektif iş imkanları yaratılıyor.

Senem Gül, ev hanımı olarak yerleştiği Nurtepe'de kendi sorunlarından yola çıkarak başlattığı çözüm arayışını, tüm mahallenin kadınlarını da demokratik bir şekilde sürece dahil ederek sürdürüyor. Kurulmasına öncülük ettiği İlk Adım Kadın Kooperatifi, kadın liderliğinde yarattığı yeni model ile bugün 800'den fazla kadına ulaşıyor.        

HÜRRİYET

0 yorum:

Yorum Gönder