6 Temmuz 2010 Salı

HÜKÜMLÜLERİN FIRÇASINDAN BUNLAR ÇIKTI

Hükümlülerin yaptıkları yağlı boya ve ebru eserlerinden oluşan sergi, sanatseverlerin beğenisine sunuldu.



ARMADA Etkinlik Salonu'nda 18 Temmuz Pazar gününe kadar sürecek olan serginin açılışını, adalet Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Zeki Yiğit, Adalet Bakanlığı Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Kulaç, Ankara Cumhuriyet Başsavcı Vekili Ahmet Berke ile Sincan Cumhuriyet Başsavcısı Erkan Boyacı yaptı.



Bu bağlamda Genel Müdürlüğün eğitim ve iyileştirme politikalarının, hükümlü ve tutukluların yürütülen eğitim ve rehabilitasyon faaliyetleri ile topluma kazandırılmasını hedeflendiğini ifade eden Yiğit, şunları kaydetti:



''Eğitim ve öğretim çalışmalarımızda birincil hedefimiz, onlara öncelikle bireysel problemleriyle başa çıkma yollarını öğretmek, bir şekilde aile ve sosyal çevreleriyle zayıflamış veya kopmuş insani ilişkilerini geliştirmek ve tahliye sonrası dönecekleri sosyal çevrelerinde tekrar suç işlemelerini önleyici hükümlü merkezli ve sosyal içerikli programlar yürütmektir.



Bu kapsamda kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler ve STK'lar ile işbirliği yapıldığı gibi, Milli Eğitim Bakanlığı ile de işbirliği protokolü hazırlanmıştır. Bunun amacı, her iki Bakanlığın işbirliğinde, kurumlarımızda bulunan hükümlü ve tutukluların okur-yazar olmayanların okur-yazar hale getirilmeleri, eksik eğitimlerini tamamlamaları, bir üst öğretim sınavlarına hazırlanmaları, sosyal ve kültürel bakımdan geliştirilmeleri, tahliyeden sonra bir işe girebilmelerine kolaylık ve destek sağlayacak düzeyde bir meslek ve beceri öğrenmeleri gibi yeniden sosyal yaşama hazırlanmaları için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarına olanak sağlamaktır.



İşbirliği içinde olduğumuz halk eğitim merkezlerinden sadece Sincan Halk Eğitim Merkez Müdürlüğü'nün Ankara Ceza İnfaz Kurumları Kampüsü'nde bulunan toplam 7 ceza infaz kurumu müdürlükleri ile işbirliğinde yıllık ortalama 330 kurs açılmakta, bu kurslardan yıl içerisinde ortalama 4 bin 400 hükümlü ve tutuklu faydalanmaktadır.''



Kurs öğretmeni ressam Kemal Çetintaş, kursiyerlerin resme olan ilgisinden çok memnun olduğunu belirterek, kurs bitiminde sertifika verildiği ve hükümlülerin tahliye olduktan sonra bu sertifika ile kendi atölyelerini açabileceklerini anlattı. Çetintaş, ''Bu da onlara sanat sevgisinin yanı sıra meslek edinme imkanı da sağlıyor'' dedi.



Sergide yaşları 22-45 arasındaki 12 hükümlünün 50'si ebru, 75'i yağlı boya resim çalışmasının yer aldığını belirten Çetintaş, resimlerde daha çok Osmanlı İmparatorluğu dönemine ait reprodüksiyonların bulunduğunu söyledi.



NTVMSNBC

0 yorum:

Yorum Gönder