22 Ağustos 2013 Perşembe

DİYABETLİ ÇOCUKLARA YAZ KAMPI



Güneydoğu Anadolu bölgesinde bulunan diyabetli çocukların eğitim ve bakımına katkıda bulunmak üzere 2011 yılından itibaren yürütülen 'Diyarbakır Diyabetli Çocuklar Kampı'nın bu yıl 3'üncüsü düzenlendi.

Kamp; Diyarbakır Çocuk Hastanesi Endokrin Kliniği ve Kocaeli Üniversitesi Çocuk Endokrin ve Diyabet Bilim Dalı Prof. Dr. Şükrü Hatun ve Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Çocuk Kliniği Şefi Doç. Dr. Mehmet Nuri Özbek'in sorumluluğunda düzenlendi.
Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Hazar Gölü tesislerinde gerçekleşen kampa; Adana, Siirt, Mardin, Cizre, Silopi, Siverek, Midyat, Antakya, Silvan, Ergani, Bismil, Hani, Eğil, Lice, Çınar ve Batman'dan yaşları 10 ile 18 arasında değişen 65 diyabetli çocuk katıldı.
Kampa katılan 15 yaşındaki Eyüp Tarhan, "Kamp ortamından çok memnun kaldım. Eğitimler çok iyi geçti. Diyabeti daha iyi anladım. Arkadaşlarımla vakit geçirmek ayrıca çok eğlenceliydi. Keşke her zaman böyle etkinlikler yapılsa biz de katılsak. Burada bize yardımcı olan abi ve ablalarıma çok teşekkür ederim" dedi.
Diyarbakır Kamu Hastaneler Birliği (DKHB) Genel Sekreteri Doç. Dr. Muhammet Güzel Kurtoğlu, diyabet eğitim kampını ziyaret ederek, diyabet hastalarının bilinçlendirilmesinin çok önemli olduğunu söyledi.
Kronik hastalıkların başında yer alan diyabet hastalığı için önlemler alınması gerektiğini ifade eden Kurtoğlu, "Hastaların uygulamaları gereken diyet ve perhiz, diyabetli çocukları zorlayabilir. Bu açıdan çocuklar diyabetin gerektirdiği beslenme ve yaşam şekli konusunda ancak böylesi eğlenceli eğitimler ile bilinçlendirilebilir. Çocuklar burada güzel bir ortamda, temiz bir hava soluyarak ve diyabet hastalığı ortak paydaları olan çocuklarla bir arada eğlenerek eğitim alıyor" ifadelerini kullandı.

0 yorum:

Yorum Gönder