5 Mart 2013 Salı

ROMANYA KÜLTÜR GALASINA HAZIRLANIYOR



Bu yıl 5’incisi gerçekleştirilecek Romanya’nın çok kültürlü en büyük organizasyonu “Türk – Romen Kültür Galası” yine büyük ses getirecek.

Bükreş Sala Palatului’de 20 Mart’ta, Köstence’de ise 23 Mart tarihinde (Casa de Cultura Constanta) düzenlenecek Kültür Gala’sının basın tanıtımı yapıldı.
Lumina Eğitim Kurumları tarafından düzenlenen ve bu sene, “Sözlerimiz farklı, duygularımız aynı” sloganı ile duyurulan Gala’nın tanıtım toplantısına Büyükelçi Ömür Şölendil, programın sunucusu sanatçı Andreea Marin, Turizm Bakanlığı yetkilileri ile medya, kültür ve iş dünyasından çok sayıda davetli katıldı.
Konuşmalardan önce Romanya’daki Gala ve Türkiye’de düzenlenen Uluslararası Türkçe Olimpiyatları hakkında bir tanıtım filmi yayınlandı. Daha sonra Bükreş ve Köstence’de yapılacak Kültür Gala’sı ile ilgili bilgiler veren ünlü sunucu – gazeteci Andreea Marin, organizasyonda yer alacak Lumina Eğitim Kurumu öğrencilerinin ve öğretmenlerinin aylardır büyük bir heyecanla hazırlıklar yaptığını söyledi. Bu Gala’da başarılı olan öğrencilerin daha sonra 135 ülkeden binlerce çocuğun yer alacağı Türkiye’deki dev organizasyona katılacaklarını vurgulayan Marin, bu organizasyonu tarif etmekte güçlük çektiğini belirterek, “Belki Eurovizyon bu tarife sığabilir.” dedi.
Kendisinin çocuğunun da Uluslararası Bükreş Koleji’nde (ISB) eğitim gördüğünü ve bir veli olarak bu okulların başarılarından büyük memnuniyet duyduğunu vurgulayan Marin, bu nedenle programın tanıtımını da büyük bir memnuniyetle yaptığını kaydederek, “Bu uluslararası organizasyonda yer aldığım için kendimi çok mutlu hissediyor, gurur duyuyorum.” dedi. Lumina Eğitim Kurumları’nı ve yöneticilerini başarılı organizasyondan dolayı tebrik ettiğini söyleyen Büyükelçi Ömür Şölendil ise Lumina okullarının eğitimin yanı sıra kültürel alanda da Romanya’ya önemli katkılar sağladığını dile getirdi. Büyükelçi Ömür Şölendil, Lumina Eğitim Kurumları’nın sadece faaliyet gösterdiği Romen vatandaşları ve buradaki Türk vatandaşlarına değil aynı zamanda ev sahibi ülkenin misafirleri olan diğer uyruktan öğrencilere de önemli hizmetler verdiğine dikkat çekti.
Bu sene Romanya’nın iki ilinde yapılacak Gala’nın ilki, 20 Mart Çarşamba günü Bükreş Sala Palatului’de, ikincisi ise 23 Mart tarihinde soydaşların ağırlıkta bulunduğu Köstence’deki ‘Casa de Cultura’ da gerçekleştirilecek. 200’ün üzerinde öğrencinin; türkü, şarkı, şiir, skeç ve pek çok sürpriz gösterilerin yer alacağı programları; ünlü gazeteci - sanatçı Andreea Marin ile Kemal Ayyıldız sunacak.

0 yorum:

Yorum Gönder