10 Mayıs 2011 Salı

KALPTEKİ RİTİM BOZUKLUĞU LAZERLE GİDERİLDİ

Kayseri'de ilk defa gerçekleştirilen bir ameliyat sonucu, hastanın aynı anda kalp kapaklarının biri değiştirildi, biri tamir edildi ve de kalbindeki ritim bozukluğu lazerle giderildi.

Nefes darlığı şikayeti ile Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp Hastanesi'ne başvuran hasta, Kalp-Damar Cerrahisinin başarılı operasyonu ile sağlığına kavuştu. Ameliyat ile ilgili bilgiler veren Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Kalp-Damar Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Naci Emiroğulları, 49 yaşındaki İrfan Kandemir adındaki hastanın nefes darlığı şikayeti ile polikliniklerine başvurduğunu, yapılan tetkiklerde hastanın kalbindeki ritim bozukluğu ve kalp kapakçılarının da bozuk olduğunun tespit edildiğini kaydetti.

Prof. Dr. Emiroğulları, "Hastayı hemen ameliyata aldık. Hastanın mitral kalp kapağı değişti. Diğer triküspit kapağa ise onarım tedavisi uygulandı. Hastanın kalbindeki ritim bozukluğu ise Kayseri'de ilk defa kalp-damar cerrahi operasyonu ile giderildi. Hastanın kalbindeki ritim yolları lazerle tedavi edildi. Lazerle gerçekleştirilen operasyon sonucu hastanın kalbindeki ritim bozukluğu normale döndü. Hasta, medikal tedavisi de düzenlenerek taburcu edildi. Peki, hasta tedavi edilmese ne olurdu? Ritim bozukluğu için ilaç tedavisi gerekirdi. Ancak ilaçla ritmin düzelmesi mümkün olmayabilirdi. Bu takdirde yine invazil girişim ile aynı (cerrahide uygulanan tedavinin aynısı) tedavi gerekirdi. Hastada kapak ameliyatı zorunlu olduğu için, bu girişim esnasında hastanın kalbindeki ritim bozukluğu da giderilmiş oldu" diye konuştu.

0 yorum:

Yorum Gönder