4 Nisan 2011 Pazartesi

KALP RİTİM BOZUKLUĞUNA SOĞUTMALI ÇÖZÜM

Atriyal fibrilasyonun (AF) (kalbin hızlı ve düzensiz atması) hastalığının tedavisinde dünyada gelişim aşamasında olan yeni, bir teknikle OMÜ Tıp Fakültesi'nde tedavi edilmeye başlandı. Kalp ritim bozukluğunda en son tedavi yöntemi olan klasik yakma tedavisi (damarların kurutulması) yerine soğutma metodu ile tedavi Türkiye'de İstanbul ve Ankara'dan sonra ilk kez Karadeniz'de Samsun'da uygulandı.


Tekkeköy ilçesinde oturan 51 yaşındaki 3 çocuk, 4 torum sahibi ev hanımı Meliha Yıldız, kalbinin sol kulakçık bölgesinde ritim bozukluğu yaşaması nedeniyle OMÜ Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı'nda tedavi altına alındı. İlaç tedavisine yanıt vermeyen hasta 'soğutma metodu' ile tedavi edildi.

OMÜ Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sabri Demircan başkanlığında yapılan başarılı operasyonla kalbin sağ tarafından açılan delik yardımıyla sol kulakçık bölgesine ulaşılarak 3 damar balon yöntemiyle eksi 60 dereceye kadar soğutularak elektrofizyolojik sistemi durduruldu.

OMÜ TIP Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sabri Demircan, ileri düzeydeki bir kalp ritim bozukluğu sonucu hastaya yeni bir tedavi yöntemi uygulamaya karar verdiklerini, başarılı bir operasyonla sorunun giderildiğini söyledi. Demircan, "Kalbin sağ tarafından açılan delik yardımıyla sol kulakçık bölgesine ulaşılarak 3 damar balon yöntemiyle eksi 60 dereceye kadar soğutularak elektrofizyolojik sistemi durdurduk. Bu sayede ritim bozukluğunu giderdik. Dondurma yöntemi dünyada ve Türkiye'de yeni uygulanıyor ve gelişimi sürüyor. Daha öncede ritim bozukluğunu tedavi etmek için yakma yöntemini uyguluyorduk. Şimdi ise tam aksine hastalığa neden olan bölgeyi soğutarak tedavi ediyoruz. Operasyon Karadeniz'de ilk olma özelliğine sahip" dedi.

0 yorum:

Yorum Gönder