27 Nisan 2011 Çarşamba

GATAB'IN ÇEVRE EĞİTİMLERİ SÜRÜYOR


Güney Antalya Turizmi Geliştirme ve Altyapı İşletme Birliği (GATAB) tarafından bölge nüfusunun büyük bölümünü barındıran turistik tesislerde çalışanlara yönelik "Katı Atık Yönetim Sistemi Eğitim"ine başlandı. 2006 yılından bu yana Hizmet Bölgesi'nde bulunan 4 ve 5 yıldızlı otellerde uygulanan hizmet ile yaklaşık olarak 8.000 otel personeline eğitim verildi.

Bölgede üretilen katı atıkların % 75'inden fazlasının turistik tesisler tarafından üretildiği gerçeğinden yola çıkılarak 4 ve 5 yıldızlı tesislere özel bir eğitim programı hazırlandı. GATAB personeli Sevgi Özgür tarafından verilen ve yaklaşık olarak bir saat süren eğitim boyunca; değişen çevre kanununun tesislere getirdiği yükümlülükler, atık ayrıştırmanın önemi, ayrıştırılan atıkların getirdiği ekonomik faydalar, ayrıştırılmamış atıkların çevreye olan etkileri, atık ayrıştırmanın ilkeleri konu ediliyor. İki haftada 14 otelde toplam 364 personel, atıkların ayrıştırılması konusunda bilinçlendirilirken verilen bilgiler doğrultusunda Katı Atık Ayrıştırma ve Kompost Tesisi'ne giren karışık atık miktarında azalma bekleniyor.

0 yorum:

Yorum Gönder