24 Mart 2011 Perşembe

GENÇLER, JAPONYA'YA HARÇLIKLARINI GÖNDERDİ

Deprem ve tsunami sebebiyle zor günler geçiren Japon halkına anlamlı bir yardım da Sakarya'dan geldi.

Adapazarı Belediyesi Prof. Dr. Sabahattin Zaim Bilgi Evi'nde eğitim gören çocuklar harçlıklarını, Kimse Yok Mu Derneği aracılığıyla Japonya'daki akranlarına gönderdi. Japonların 17 Ağustos 1999 depreminde kendilerine yardım ettiğini anne, baba ve yakınlarından öğrendiklerini belirten çocuklar, "O zaman biz 2-3 yaşlarındaydık. Japonya depremden sonra hemen Türkiye'nin yardımına koşmuş. Gerek kurtarma gerekse diğer yardımlarla bizlerin acısını paylaşmış. Japon çocuklar o zaman bize süt, mama gibi gıdalar göndermiş. Şimdi orada büyük bir felaket yaşanıyor. Biz de onlara harçlıklarımızı gönderdik. Yaptığımız bir kumbaraya harçlıklarımızı topladık ve ulaştırmaları için derneğe teslim ettik." dedi. Kimse Yok mu Derneği Sakarya Şube Müdürü Mehmet Meraklı, dernek olarak Japonya'ya yardım kampanyası başlattıklarını belirterek, en anlamlı yardımın çocuklardan geldiğini söyledi. Harçlıkları olmadığı için, kumbaraya para atamayan bazı öğrenciler de Japon arkadaşlarına not yazarak dualarını gönderdi. Notlarda şu ifadeler şu ifadeler yer aldı: "Bizler deprem yaşamış bir toplum olarak yaşadıklarınızı anlıyoruz. Allah yardımcınız olsun... Japonya bize nasıl yardım ettiyse biz de buna kayıtsız kalamayız. Yardım etmek görevimiz olmalıdır. Allah onları korusun."

ZAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder