24 Haziran 2010 Perşembe

1 MİLYON İŞSİZE UMUT

BAŞBAKAN Erdoğan’ın ‘Her TOBB üyesi 1 kişiyi işe alsa işsizlik çözülür’ dediği TOBB, 5 yılda 1 milyon işsizi meslek sahibi yapacak. Buna göre, her yıl 200 bin kişinin mesleki eğitimi için 1.000 kurs açılacak. Kursiyerler hem eğitim hem günlük 15 TL cep harçlığı alacak. TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, “Elimizi değil, tüm gövdemizi taşın altına koyuyoruz. Bu bir istihdam seferberliğidir” dedi

Başbakan Erdoğan ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu arasında gerginliğe neden olan işsizlik konusunda önemli bir adım atıldı. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi’nin işbirliğiyle gerçekleştirilecek, “Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri Projesi”ne (UMEM) ilişkin protokol, düzenlenen törende imzalandı. Protokole göre her yıl yaklaşık 1.000 adet kurs düzenlenerek 200 bin işsiz eğitilecek. UMEM Projesi 5 yıl süreyle uygulanacak. Proje için gerçekleştirilecek donanım ve eğitim yatırımı tutarı 120 milyon TL olacak.

2 binden fazla eğiticinin güncel teknolojilere uygun olarak eğitimden geçirileceğini ve işsizlere işletmelerde staj imkanı verileceğini anlatan Hisarcıklıoğlu, kahvehaneler işsiz doluyken işadamlarının çalıştıracak nitelikli eleman aradıklarını, bu sorunun şirketler açısından önemli rekabet kayıplarına yol açtığını ifade etti. 5 yıl süreyle uygulanacak bu projeyle özellikle sanayinin ihtiyaç duyduğu alanlarda işsizlere mesleki eğitimler verileceğini ve bu amaçla her yıl yaklaşık bin adet kurs düzenleneceğini belirten Hisarcıklıoğlu, “Bölgesel ve sektörel mesleki eğitim ihtiyaçları odalarımızın ve sektör meclislerimizin katılımıyla TOBB-ETÜ tarafından belirlenecek. Belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulları gerekli kursların açılması için karar alacak. Kurslar başlamadan önce işyerleriyle kursiyerler arasında odalar tarafından eşleştirme yapılacak. Kurslar teorik ve pratik eğitimden oluşan 2 aşamada gerçekleştirilecek. Teorik ve pratik eğitimleri başarıyla tamamlayan kursiyerlerin istihdam edilmesine yönelik eşleştirme faaliyetlerini de yine ilgili oda koordine edecek” diye konuştu.

Rifat Hisarcıklıoğlu, kursiyerlerin proje kapsamında hem eğitim hem cep harçlığı alacaklarını da söyledi. Kursa katılanların iş kazalarına karşı sigortalanacaklarını da dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Yani her şeyleri garanti altına alınacak. Kursu başarıyla tamamlayanlar kurs aldıkları süre kadar da o işyerinde maaşlı olarak çalışacaklar. Bunlar eğitimlerini tamamladıktan sonra hem istihdam garantili hem maaş garantili işe kavuşacaklar. Türkiye’de şu ana kadar bundan daha büyük bir proje uygulanmadı” dedi.

Kursların Ekim’de başlayacağını söyleyen Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Ömer Dinçer, “Projeyle 1 milyon gencimize altın bilezik vereceğiz” dedi. Dinçer, eğitim süresinin 2 aydan başladığını, mesleklerin niteliğine göre bu sürenin 6 ayı bulabildiğini söyledi. Staj süresinin en az 3-6 ay olacağını ifade eden Dinçer, staj süresince bakanlığın bu konudaki teşviklerinden de yararlanılabileceğini kaydetti. Eğitim ve staj süresinin en az 5 ay süreceğini anlatan Dinçer, “Eğitim ve staj süresi ne kadarsa en az bu süre kadar çalıştırma zorunluluğu olacak” açıklamasını yaptı.

VATAN

0 yorum:

Yorum Gönder