25 Mayıs 2010 Salı

MÜZE’DEN EĞİTİM ATILIMI

Erzurum’daki ilköğretim okulları, Müzeler Haftası’nı dolu dolu geçirdi. Erzurum Aziziye İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı Şeker İlköğretim Okulu öğrencileri, Erzurum Müzesi’ne çıkarma yaptı. Sınıf Öğretmeni Şeref Gümüş koordinatörlüğünde Erzurum Müzesi’ni gezen öğrenciler, sergilenen tarihi ve arkeolojik kalıntılarla ilgili olarak müze yetkililerinden bilgi aldılar.

Arkeoloji Müzesi’ndeki tarihi kalıntıları büyük bir dikkatle inceleyen öğrenciler, Erzurum’un tarihi geçmişi hakkında bilgi edindiler. Şeker İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmeni Şeref Gümüş, tarihini ve geçmişini bilmeyen bir neslin, sağlam bir geleceğe sahip olmayacağını belirterek, “Müzeler Haftası’nı da fırsat bilerek, öğrencilerimizi Erzurum Arkeleoji Müzesi’ni gezip görmeye getirdik.” dedi.

Tarihi geçmiş hakkında bilgi edinmenin yolunun, müzeleri ziyaret etmekten geçtiğine dikkati çeken Gümüş, öğrencilere şimdiden kazandırılacak bu alışkanlığın, tarihine ilgi ve merak duyan bir nesil anlamına geleceğini kaydetti. Okulda öğrencilere, tarihi eserler ve müzelerle ilgili olarak çeşitli ev ödevleri verdiklerini ve bu sayede tarihe olan ilgilerini artırmaya çalıştıklarını kaydeden Gümüş, “Belirli gün ve dönemlerde periyodik aralıklarla çocuklarımızı müzelere, tarihi eserlere götürüyor, geçmişlerini yakından görmelerine imkan sunuyoruz.” şeklinde konuştu.

ERZURUM GAZETESİ

0 yorum:

Yorum Gönder