30 Temmuz 2013 Salı

KALBİ DELİK AZERİ KADIN, ERZURUM'DA SAĞLIĞINA KAVUŞTU



Erzurum'daki özel bir hastanenin kardiyoloji servisinde tedavi gören Azeri hasta 45 yaşındaki İlhama Guliyeva'nın kalbideki delik, ameliyatsız olarak kasıktan girilip şemsiye yöntemi uygulanarak kapatıldı.

Erzurum Şifa Hastanesi Kardiyoloji Uzmanı Doç. Dr. Fuat Gündoğdu, Azeri Hasta Guliyeva'nın nefes darlığı şikayeti ile hastaneye başvurduğunu bildirdi. Yapılan tetkikler sonucu tıp dilinde 'Atrial septal defekt' denilen kalp kulakçıkları arasında delik olduğu tespit edildiğine işaret eden Doç. Dr. Gündoğdu, hastaya by-pass yerine kasıktan girerek şemsiye yöntemi uyguladıklarını belirtti. Şemsiye sisteminin by-passa göre hasta açısında çok avantajı olduğunu ifade eden Doç. Dr. Gündoğdu "Bu operasyonda hasta bir günde ayağa kalkabiliyor. Hastanın göğsünde yara ve dikiş izi oluşmuyor" diye konuştu.
Nahcıvan'dan gelen İlhama Guliyeva ise "Uzun süre hastanede yatmaktan korkuyordum. Bir gün sonra Nahcıvan'a gideceğimi duyunca inanamadım. Kalbimin delik olması beni çok rahatsız ediyordu. Bazen nefes almakta zorlanıyordum. Şimdi hiçbir şikayetim yok. En güzeli de vücudumda yara ve dikiş izi yok" dedi.

0 yorum:

Yorum Gönder