16 Şubat 2011 Çarşamba

KÖYLÜLERDEN İMECE USULÜ OKUL

İnegöl'de, 210 haneli Dipsizgöl köyü halkının, 1954 yılında yapılan mevcut binanın yetersiz olması nedeniyle kazma kürekle temelini attığı, diğer aşamalarını ihaleye çıkardıkları yeni okulun inşaatında son aşamaya gelindi.      

İki ay sonra bitirilmesi planlanan Dipsizgöl İlköğretim Okulunun yeni binası, önümüzdeki eğitim-öğretim yılında hizmete girecek.       

Kaba inşaatın kendileri tarafından yaptırılması koşuluyla talepleri kabul gören köy sakinleri, bir araya gelerek binayı yapmaya karar verdi.       

Bursa Valiliğiyle 25 Temmuz 2009'da imzalanan protokolün ardından köylüler, 200 bin lira civarında maliyeti bulunan 8 derslikli ilköğretim okulu binası için hane başı para topladı.       

Köy halkından 350 kişinin, 125 traktör desteğiyle gönüllü olarak çalıştığı inşaatın temel aşaması 24 Ekim 2009 tarihinde başladı ve 20 gün gibi kısa bir sürede bitirildi. İnşaatın diğer aşamaları ise ihaleyle para karşılığı müteahhide verildi.      

İki ay sonra tamamlanması hedeflenen bina, daha sonra İnegöl Milli Eğitim Müdürlüğüne devredilecek ve iç donanımı tamamlanarak yeni eğitim-öğretim döneminde hizmet vermeye başlayacak.
  
NTVMSNBC

0 yorum:

Yorum Gönder