3 Şubat 2011 Perşembe

HAZIR GİYİMCİYİ MODA HEYECANI SARDI, HEDEFİNİ 17 MİLYAR DOLARA ÇIKARDI

Moda Fuarı ve Moda Haftası ile bir hafta bütün hafta boyunca modanın nabzını tutacak olan İstanbul, dünya moda endüstrisinin nabzını tutan önemli otorite ve alıcıları ağırlayacak. İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) Alman IGEDO ile birlikte düzenlediği Collection Premiere İstanbul (CPI) Moda Fuarı dün açılışını yaparken, İstanbul Fashion Week de (IFW İstanbul Moda Haftası) kapılarını bugün açıyor.

Hikmet Tanrıverdi, 6 Şubat’a kadar devam edecek olan CPI’yı ve İstanbul Fashion Week ile eş zamanlı olarak gerçekleştirdiklerini belirtirken, şunları anlattı: “Bu iki organizasyonunun birarada olmasının yaratacağı sinerji ile Türk hazırgiyimin büyümesi ivme kazanacak. Önümüzdeki 3 yıl içinde İstanbul’da CPI ve moda haftasının düzenlendiği yılın bu zamanlarında otellerde yer bulunmayacak. Santral İstanbul’da gerçekleşen CPI bu yıl ikincisini düzenledik. 1 milyon dolar bütçe ile düzenlenen ve henüz bebeklik döneminde bir fuar. Ancak kısa sürede büyüyüp Avrupa’daki bir çok artık etkisini kaybetmeye başlamış fuarın yerini alacak. Tasarımcılardan, markalara büyük alım gruplarından uluslararası moda çevrelerinin tümünü aynı çatı altında buluşturacağız. Hazırgiyimde geçen yıl 14.5 milyar dolar ihracat yaptık. Bu yıl ihracatımızı 16 milyar dolara çıkarmayı planlıyoruz. Bizim beklentimiz çok büyük bir aksaklık olmadığı sürece bu hedefin de aşılıp ihracatta 17 milyar doları bulacağımız yönünde.”

Çin ve Bangladeş başta olmak üzere hazırgiyim ve konfeksiyonda büyük üretici durumundaki ülkelerde son dönemde işgücü problemleri ve ücret artışları görüldüğünü kaydeden Tanrıverdi, bunun sektöre yansımamalarını ve beklentilerini şöyle aktardı: “Bu gelişmeler AB ve ABD kaynaklı siparişlerin ülkemize yönelmesini sağladı. CPI ve İstanbul Fashion Week’in yaratacağı pozitif atmosfer ile martta başlayacak İstanbul Shopping Fest’in birbirlerini mükemmel şekilde tamamlayacak. Türk moda endüstrisini bir bütün olarak ele aldığımızda birbirinden bağımsız olarak organize vedilen CPI ile üretim, IFW ile moda ve tasarım, Shoping Fest ile de perakende ayağına odaklanmış oluyoruz.”

TÜRKİYE İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi CPI’ın açılışı ile ilgili toplantıda Türkiye’nin bu tür organizasyonlar ile sadece bir fasoncu ülke olmadığını tüm dünyaya gösterdiğini belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı: “CPI ile dünyaya nasıl moda ürettiğimizi, nasıl tasarıma önem verdiğimizi gösteriyoruz. Bugüne kadar sadece Avrupa Birliği (AB) ülkelerine yoğunlaşıyorduk. Ancak son dönemde çevre ve komşu ülkelerde açtığımız mağaza sayısı 2 bine ulaştı. Bunu 2013’de 20 bine çıkarmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin moda ve tasarımda atak yapması için yeni bir projeye başlayacağız. Bünyemizde bulunan 24 sektörün hepsinin yılda en az 1 tasarım yarışması yapmasını sağlayacağız.”

HÜRRİYET

0 yorum:

Yorum Gönder