8 Ocak 2011 Cumartesi

MİDESİNDEN YEMEK BORUSU YAPILDI

Yemek borusu kanserine yakalanan ve yemek borusu kapandığı için yiyip içemeyen 61 yaşındaki Veli Saygun, midesinden yapılan yemek borusu ile hayata tutundu.

Emekli memur Veli Saygun’a reflü hastalığı şüphesiyle başvurduğu Akdeniz Üniversitesi Hastanesi’nde yemek borusu kanseri teşhisi konuldu. Yemek borusu kapandığı için su bile içemeyen Veli Saygun, Akdeniz Üniversitesi Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi, Hastane Başhekimi Doç. Dr. Abdullah Erdoğan ve ekibinin yaptığı ameliyatla hayata döndü. 2 ay içerisinde 20 kilogram zayıflayan Saygun, ameliyattan sonra kendi deyimiyle yeniden doğdu.

Ameliyat olduktan bir süre sonra Başhekim Abdullah Erdoğan’ın 1 bardak su vererek ’içebilecek misin?’ dediğini söyleyen Saygun duygularını şöyle ifade etti:

"Korkarak bir yudum aldım. Rahatça bir yudum su içmenin önemini o zaman anladım. Bir bardak suyu içince akşama kadar ağladım. Benim gibi yutkunma güçlüğü çekip önemsemeyen insanlar hiç tereddüt etmeden doktora gitsin. Bu hastalığın tedavisi var. Abdullah Erdoğan ve ekibine ne kadar teşekkür etsem az."

Hastanın yemek borusunun alındığını, midenin ise uzatılarak yemek borusu oluşturulduğunu kaydeden Erdoğan, "Veli Saygun mideden yaptığımız yemek borusu ile tekrar yemeye içmeye başladı. Artık hayatını normal bir şekilde sürdürebilir" dedi.

Hastaların, hastalığın ilk 3-6 aylık dönemi içerisinde doktora başvurursa ameliyat şansının olduğunu belirten Erdoğan, "Böyle durumda tümör yayılmamış olur. Kemoterapiye gerek olmadan ameliyatla sonuç alınır. Erken dönemde hasta doktora başvurursa mide yemek borusu olarak kullanılabilir" diye konuştu.

RADİKAL

0 yorum:

Yorum Gönder