28 Ağustos 2010 Cumartesi

İSTANBUL’DA DOĞU-BATI KÖPRÜSÜ KURULDU, MODADAN 3 MİLYAR DOLAR GÖRÜNDÜ

İstanbul, moda haftasının yanı sıra, dünden itibaren iki moda fuarına birden ev sahipliği yapmaya başlayarak, bu alanda “Doğu-Batı köprüsü”ne dönüştü. Bu hareketlilik, moda ekonomisinin 5 yılda 3 milyar dolara ulaşma öngörüsünü güçlendirdi.

İSTANBUL Moda Haftası (IFW) tüm hızıyla sürerken, dün İTÜ Taşkışla Kampusunda Collection Premiere Istanbul (CPI) moda fuarı kapılarını açtı. CPI’da fuara katılanların yüzde 20’si Avrupalı markalar ve ziyaretçilerde de Avrupa ağırlığı dikkat çekiyor. Öte yandan CNR Expo Yeşilköy’de İstanbul Moda Fuarı da başladı. Irak Ticaret Bakanlığı’na bağlı Alışveriş Merkezleri Genel Müdürü Hadi Jadoo’nun katılımıyla açılışı gerçekleşen fuarda ise Ortadoğu ağırlığı kendini hissettiriyor.

İstanbul, hep söylenen Doğu-Batı buluşmasına gerçek anlamda ev sahipliği yaparken, Avrupalı firma ve ziyaretçiler Türkiye üzerinden Doğu’ya, Ortadoğu’lu ziyaretçi ve katılımcılar ise Türkiye üzerinden Batı’ya uzanmaya çalışıyor. Modanın Doğu-Batı köprüsü İstanbul’da kurulurken, 5 yılda şehirde yaratılacak moda ekonomisinin 3 milyar dolara çıkması bekleniyor. Beş gün moda ile yatıp moda ile kalkan şehrin farklı noktalarında da defileler dikkat çekiyor. İlkbahar/Yaz 2011 koleksiyonlarının tanıtıldığı Bahar Korçan’ın ‘Dinle’ isimli defilesi TRT İstanbul Radyosu’nda, Özlem Süer’in ‘Goodlife’ defilesi ise Kız Kulesi’nde gerçekleştirilecek.

CPI, Devlet Bakanı Hayati Yazıcı’nın katılımıyla açıldı. Igedo’nun Moda Direktörü Mirijam Dietz, 6 ayda organizazyonu gerçekleştirdiklerini ve katılan firmaların yüzde 20’sinin Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda ve Belçika gibi Avrupa ülkelerinden oluştuğunu söyledi. İstanbul’un dünya için bir merkez olduğunu vurgulayan Mirijam Dietz, “Gelecek yıl yabancı katılımcı oranı en az ikiye katlanıp yüzde 40 olacak. Ama Türkiye güçlü moda yaratan ülke olarak kendi markalarıyla ağırlığını koruyacak” dedi.

Dietz, şu tespitlerde bulundu: “20 yılda çok şey değişti. Türkiye moda ve marka yaratan bir ülkeye dönüştü. Yaratıcılığı artırmak için Türkiye çok doğru bir strateji izledi ve doğru bir pozisyon aldı. ihniyet değişikliği yaşadı. Artık moda yaratan, üreten ülkeler Türkiye’yi ciddi bir rakip olarak görüyor. Türk rakiplerinden çekiniyorlar.”

HÜRRİYET

0 yorum:

Yorum Gönder