22 Nisan 2010 Perşembe

BÜYÜK USTADAN MS HASTALARINA OYUNLU DESTEK

Türk tiyatrosunun önemli isimlerinden Haldun Dormen'in yazıp yönettiği, Multipl Skleroz (MS) hastasının öyküsünün anlatıldığı ''Sil Baştan'' adlı müzikli oyun, Antalya ve İzmir'in ardından 5 ilde daha tiyatroseverlerle buluşacak.

Gen İlaç ve Sağlık Ürünleri tarafından desteklenen ve Dormen'in dört bilimsel danışmandan görüş alarak yazdığı oyun, dün akşam İzmir'de çoğunluğunu MS hasta ve yakınlarının oluşturduğu kalabalık izleyici grubu tarafından ayakta alkışlandı. MS teşhisi konulan bir tiyatro sanatçısının yaşamını konu alan oyun, İzmir'in ardından Ankara, İstanbul, Trabzon, Adana ve Bursa'da da sahnelenecek.

Türkiye'de bulunan yaklaşık 40 bin MS hastasına destek olmanın yanında, bu hastalık hakkında insanları bilgilendirmek, tedavi sürecinde moralin ve yaşam sevincinin önemini vurgulamak için sahneye konulan oyunda Göksel Kortay, Ayça Varlıer, Gazi Şeker, Nuri Gökaşan, Hüseyin Gülhuy ve Nebi Birgi rol alıyor.

Oyunun sahnelendiği İsmet İnönü Sanat Merkezi'nde soruları yanıtlayan Dormen, sponsor olan firma yetkililerinden gelen teklifi kabul ederek oyunu yazmaya başladığını, bu süreçte çok iyi bilmediği MS hastalığı hakkında uzmanlardan bilgi aldığını söyledi.

''Umut verici bir oyun yazmak istemiştim, sanırım başarılı olduk. MS hastaları için umut verici bir oyunun yazımının bana teklif edilmesi normal, çünkü ben hayata çok olumlu bakan bir insanım, en kötü durumlarda bile bir umut ışığı bulurum. Hayatı, insanları seviyorum, işimi çok çok seviyorum, böyle bir oyunu yazmak da beni mutlu etti, bu da beni genç ve dinç bırakıyor. Çok şükür enerjim yerinde, inşallah önümde birkaç sene olur, insanlara bir şey verdiğim sürece, üretebildiğim sürece mutlu oluyorum.''

CUMHURİYET – AA

0 yorum:

Yorum Gönder